• Tessan8403

Vad kostar håruppsättning/smink egentligen?

Gifter mig i Juli nästa år, men har redan börjat kolla runt efter frisörer/make up artister. Då jag inte har den blekaste aning om vad sådant kostar vet jag inte heller vad jag ska anse vara billigt/dyrt. Har fått prisuppgifter på allt från 915 kronor/ timme (endast håruppsättning) till 1200 kronor/timmen (hår och smink). Ska jag skratta eller gråta över priset? Någon som bor i Ängelholmstrakten som kanske vet någon som är billig och extremt duktig på håruppsättning och smink?
  • Svar på tråden Vad kostar håruppsättning/smink egentligen?
  • rock brud

jag betlade ca 1600 för hår och smink ( paketpris). det tog ca 3 timmar, men då satt jag med pailjotter 45min och väntade:P Det var hos min oridinarie frissa i en förut.. inget extra ingick, ha för mig att detta var billigt?
    1200 timmen skulle nog jag ha gråtit blod över iaf, sjukt dyrt

• TheD

"Egentligen"....Hm. Det är olika priser på vart du går :) Jag betalade 3.500:- för hår och smink. Kom dit kl 08 och Limousinen kom med brudgum & marslak vid 11.30 tror jag. Kommer inte ihåg exakt tid.

• Isabellaandersson

Jag kommer att betala 4000 för hår och smink...så dyrt tycker jag....bor i stockholm och salongen ligger mitt i smeten!

• majemma

Jag betalar 840 kr/h för håruppsättningen, så totalt 1680 kr för hår och sedan 1600 kr för smink. Då kommer make up artisten till frisören och gör sminket och det ingår konsultation och ögonbrynsplock.

Svar på tråden Vad kostar håruppsättning/smink egentligen?