• Anonym (knäpp)

gift men tänker på andra

jag är gift sen några månader tillbaka, tillsamamns sen 4 år tillbaka och jag kan inte sluta tänka på mitt x, inte för att jag vill ha honom istället för jag är lyckligt gift men jag kan lixom inte sluta undra över hans liv, han och jag var itillsammans i 1 år men var vänner i 10 år..
    Vet att han är gift och har barn men mina tankar vandrar ofta till honom och jag undrar varför...
    Sen så har jag börjat attraheras utav min man arbetskolega som är 5 år yngre än mig, vad är det som händer med mig!? Jag tänker ofta på honom med, tittar gärna på hans bilder på facebook osv! Jag är förövrigt den som föredrar äldre män och är gift med en 15 år äldre man och den här killen är 5 år yngre! Vad är det som händer med mig, känner inte igen mig själv! 

• Svar på tråden gift men tänker på andra
  • Anonym (ibland)

Ingen tänker väl bara på sin befintliga partner hela tiden? Jag kan också fantisera om andra men så länge det stannar vid fantasier tycker jag att man absolut kan få drömma och tänka. Jag tror att livet blir otroligt trist om man inte flirtar lite och dagdrömmer lite om andra ibland. Sen går ju förhållandet i perioder också så när man är så där fånigt lycklig så tänker man nog mindre på andra och sen när man har en liten downperiod så fantiserar man för att få igång pulsen i sitt förhållande igen. Så funkar jag i alla fall!

• Anonym (liknande)

Jag kan känna så ibland med när det gäller ett av mina ex, men ser det likadant som "Anonym ibland" - att man måste ju få fantisera och undra!

• Anonym

alla fantiserar och tänker även jag , inget att känna som en synd detta är normal, din man tänker garanterat på andra ibland med , tror det är mer normal att tänkta o fantisera oom nån annan då o då än att inte alls göra det 

• Anonym (vän)

Fantasier är tankar och bara något som finns i hjärnan - det är när du själv börjar lägga in värderingar eller känslor i tankarna som det blir något annat, och vad det transformeras till - det vet bara du.

Jag har i samtliga förhållanden, förutom mitt nuvarande, varit otrogen på alla möjliga vis och det har endast kommit från att jag mådde så otroligt dåligt och ville straffa och göra illa mig själv på alla sätt jag kunde. Mina pojkvänner fick aldrig reda på mina "affärer", och det var alltid jag som gjorde slut för att skammen och skulden slet sönder mig.

Innan mitt nuvarande förhållande jobbade jag stenhårt med mig själv och gick in i detta förhållande fri från skam och skuld, och istället fylld med kärlek till mig själv.

Jag menar inte att du nödvändigtvis mår dåligt; men det kan vara värt att se över om något känns annorlunda i ditt själsliga / känslomässiga liv. Är det något i ditt liv du är missnöjd med, något som du vill förändra?
    Längtan efter förändring kan visa sig på olika sätt. Det kanske går trögt på jobbet och undermedvetet känner du att du längtar efter något annat - men istället för att ta itu med det, det kanske är svårare att byta jobb eller det kanske är inkomstrelaterat, så tar det sig uttryck i lust?

Jag hoppas du kommer tillrätta med dina tankar och att du inte plågas av dom.
    Kram till dig! 

Svar på tråden gift men tänker på andra