• caruba

Virkad krona

Någon annan här som ska ha en virkad krona?
    Min mor har virkad en jättefin krona till mig, men jag vet faktiskt inte hur vi ska fästa den. Tror inte att det kommer att fungera med endast hårnålar. (fast jag har förstås inte provat) Funderar med en kombination hårnålar och sytråd. ;0)

Någon som har ett tips?

• Svar på tråden Virkad krona
  • JesFre

Det beror väl på hur du ska ha frisyren,  om du har en bra bas och vill ha kronan hela dagen skulle jag syfast den. Om du bara ska ha den under själva vigseln borde det räcka med hårnålar, kanske fästa kronan i hårnålarna (som på en slöja med kam). 

• caruba

Hade egentligen tänkt ha den hela dagen. Men det är kanske smartast att ha den under vigslen bara. ;0)
    Tack för tipsen. =0)

• Oslomyran

Jag har oxå tänkt mig en virkad krona. Har du bild på din??

• caruba

Ursäkta jag glömde tråden....

Det är kronan till högre.
    Den i bakgrunden ska jag ha till buketten...

• Chicita

Hårnålar håller bättre än du tror.
    Om du använder såna här och sätter dom i kors (först en och sen tar du en till och liksom fäster "över" den andra som om den bara var en bit hår) så sitter dom som berget 

• caruba

ah. tackar.. Det är sånna hårnålar jag tänkt mig, en maaasssa sådana.

• Chicita
    caruba skrev 2012-09-20 21:41:52 följande:
    ah. tackar.. Det är sånna hårnålar jag tänkt mig, en maaasssa sådana.
    Ja jag hade både sådana och "tvåbeningar" i min frisyr... 
    När alla var urplockade så var det ett mindre berg med nålar på handfatskanten Tungan ute 
    Räkna med att det går åt mer än dubbelt så många nålar som du tror, så köp hellre 2 paket för mycket än 1 nål för lite... 
  • caruba

känns som att jag ska köpa mååånnnga paket...

• Chicita

Jepp, jag tror att jag hade ca 6 paket hårnålar i min frisyr i slutänden (ett eller två paket var såna dekor-nålar också med pärlor)
    Men så satt den som berget utan massa hårspray och grejor. Jag hade nog nästan kunnat sova med den kändes det som Flört 

• Makeupmyday

Jag ska också ha krona fast inte en virkad, men min mamma sa (det är hennes krona jag ska ha) att när hon gifte sig så hade frisören gjort en liten smal inbakad fläta där var kronan skulle sitta, då hade man lite mer att nåla i liksom.

• caruba
    Makeupmyday skrev 2012-09-21 08:31:56 följande:
    Jag ska också ha krona fast inte en virkad, men min mamma sa (det är hennes krona jag ska ha) att när hon gifte sig så hade frisören gjort en liten smal inbakad fläta där var kronan skulle sitta, då hade man lite mer att nåla i liksom.
    Låter smart. =0)
    Oslomyran skrev 2012-09-21 17:26:59 följande:
    Vilken fin krona!
    Tack. =0)
Svar på tråden Virkad krona