Smärta i ryggen - någon som känner igen sig?
Jag har då ett litet problem som jag tänkte höra om någon annan känner igen. Inte varje gång, men så gott som varje gång jag dricker alkohol så uppstår ett problem - en enorm smärta i ryggen som spänner fram i magen.
Jag var på puben tidigare i sommar och på vägen hem klarade jag knappt av att gå för det gjorde så ont. I fredags hade vi vänner hemma och åt middag. Jag tog något glas vin till maten och en likör till efterrätten. Och den smärta som kom i ryggen då slog till med enorm kraft. Jag till och med kräktes för att det gjorde så ont. Det har varit så här senaste halvåret. Jag dricker inte särskilt mycket alkhol. Jag har inte varit "stupfull" någon av gångerna det hänt. Utan det räcker med att man tagit något glas bara. Jag har aldrig varit någon som dricker överdrivet mycket så jag tror inte det har med lever eller njurar att göra.
Trenden har varit att detta hänt när jag druckit som sagt, men igårkväll så gjorde det helt plötsligt nästan lika ont som i fredags. Men då hade jag inte druckit någon alkohol. Det fick mig att börja spåna, kan jag få denna smärtan av någon allergi som jag inte känner till? Kanske laktos? För det är det enda jag kan komma på att jag ätit bode lördag och söndag - mejeriprodukter.
Är det någon som känner igen sig i det här?