Bjuder ni på all dryck?
Hej! Mitt första inlägg här på BT!
Vi har precis börjat planera lite smått inför bröllop nästa år och kommer att ha bröllopet i Stockholm (centralt). Vår tanke är att gästerna ska slippa betala för resa/hotellrum och ha nära hem på kvällen efter festen. Jag vill ju helst inte att festen ska kosta något för gästerna så vi tar ingen kuvertavgift.
MEN det är ju väldigt dyrt med middag/fest på restaurang i Stockholm. Vi tänkte bjuda på middag/buffé och 1 glas mousserat att skåla med, 3 glas vin/öl till middagen samt 2 glas öl/vin efter maten. Vi hade då tänkt att trycka upp drinkbiljetter för detta, 5 st p.p att nyttja under kvällen.
Blir dock tveksam när jag läser här på BT! Är drinkbiljetter snålt? Jag hade själv tyckt att det var helt ok att gå på ett bröllop där jag får 1 glas mousserat + 5 glas vin och sen betala själv om jag vill ha mer utöver det. Det är ju en sak om man hyr lokal/bygdegård och kan köpa in alkohol från Tyskland (eller även systemet), men det är ju betydligt dyrare på restaurang.
Vet inte hur vi ska göra!? Hoppas inte att våra gäster tycker att vi är snåla när vi har drinkbiljetter? Hur har ni andra gjort?