• PiaB

Idag kom save-the-date korten :-)

Och vi är sååå nöjda!

Ni som skickat save the date, när gjorde ni det? Det är elva månader kvar tills vi gifter oss men det är i semestertider. Funderade först på efter nyår, men folk kanske börjat planera sin semester då. Själv skulle jag inte tycka det var konstigt att få ett sådant långt innan , så de kanske skickas snart

• Svar på tråden Idag kom save-the-date korten :-)
  • Silme

Vad fina!
    Vi skickade ut våra save-the-date kort efter att vi bokat stället, i oktober/november förra året (kommer inte ihåg exakt när). Vi gifte oss i mitten på augusti i år.
    Ingen av våra gäster har sagt något om att de kom för tidigt. Många som tyckte att det var bra eftersom en hel del börjar planera sommarsemestern redan innan jul.

• Makeupmyday

Vi gifter oss 10 augusti nästa år och jag skickade våra STD-kort i början på den här veckan :)

• PiaB

Tack! Då blir det nog bra att skicka dem snart. Tror faktiskt att många redan planerar för nästa sommar så det blir nog bra

• FrökenJohnsson

Vi gifter oss 31 augusti 2013 och jag funderar på att skicka ut save the date kring jul. Vad tror ni om den tidsplaneringen? Är det dumt? Borde de skickas ut tidigare?

• PiaB

Vi har inte skickat våra än. Väntar på adresser till min blivandes släktingar, och det lär dröja ett tag... Och alla vet om att vi ska gifta oss och när så korten är mest som en kul grej. Och vi har ju inte bjudit några men vissa förstår nog att de blir bjudna, men några blir kanske överraskade.

31 augusti är ju de flestas semestrar slut så då räcker det nog att skicka dem till jul. Tror jag hört 7-8 månader innan. Men jag oroar mig lite för att folk snart börjar planera nästa års sommarsemester, vi gifter oss den 3 augusti

Svar på tråden Idag kom save-the-date korten :-)