Elakaste frieriet?
Ni kanske redan sett denna video, men här kommer den igen
Vad säger ni, är det ett bra sätt att fria på? Skulle ni blivit arga eller tyckt det var roligt? Hade ni svarat "Ja"?
Ni kanske redan sett denna video, men här kommer den igen
Vad säger ni, är det ett bra sätt att fria på? Skulle ni blivit arga eller tyckt det var roligt? Hade ni svarat "Ja"?
Å helvete vad förbannad jag hade blivit!! Allvarligt!
vet inte om man ska skratta eller gråta, vilken idiot!
Hur går kopplingen "romantiskt frieri" till "jag spelar död" ?
Jag har inte sett den, och ids inte riktigt heller, tror jag har fattat grejen ändå. Han kanske var så osäker på om hon skulle säga ja att han ville skrämma upp henne lite med tanken på att förlora honom? Och så skulle chocken få henne att inse att hon aldrig vill vara utan honom?
Det var exakt som Aniara4 skriver. Han ville att hon skulle förstå att hennes liv var tomt utan honom, att hon verkligen älskar honom. Hon blev ju jättearg, men sa ja ändå och de är gifta nu.
Jag hade blivit otroligt arg! Vette tusiken om jag hade sagt ja alltså..
Jaa jag hade också blivit jätte arg! , hade nog sagt nej och sagt till honom att fria på ett bättre sätt nästa gång!
Jag tyckte detta var helt hemskt. Jätte dum ide! Jag hade sagt nej bara ur ren ilska (sen hade han fått fråga igen...).
Jag skulle ha blivit skitförbannad över att bli manipulerad på det sättet. Om man inte litar på att den andre kommer att vilja gifta sig med en alldeles av sig själv och utan manipulation, då är det inte läge att gifta sig alls.
Jag gillar inte offentliga frierier öht, och varianter med inslag av ren idioti gör ju inte saken bättre precis. Den sortens "skämt" är för övrigt inte roliga i någon annan kontext heller. Den som tar utsätter mig för dylika dumheter riskerar tveklöst att "bli död" på riktigt. Åtminstone drabbas av rejäl huvudvärk.
jag hade blivit skiförbannad och hade sagt nej av ren ilaska! skulle nog vara sur rätt länge....han hade fått frågat igen och så gillar jag inte offentliga frierier.
Urk, vilken idiotisk idé! Undrar hur han tänkte där....
Fast jag gillar ju o andra sidan inte offentliga frierier alls, får olustkrypningar i hela kroppen av frierier typ mitt under nån basketmatch eller på en middag
Skönt att höra att jag inte är den enda som reagerar så! hehe
Det där är verkligen det värsta frieriet jag har sett. För min del skulle det vara att nån skojade om min värsta mardröm och sedan ha mage att fria! För mig finns det ingen värre tanke att min sambo skulle dö och dessutom i en hemsk olycka. Jag kan ens föreställa mig hur man skulle reagera sen när man inser att allt är ett skämt. Just då kan jag tänka mig att man är i chock och kan svara ja på frieriet men sen när tankarna komma ikapp så vet jag inte om ilskan eller besvikelsen skulle vara störst. Jag skulle nog dessutom fundera starkt på om jag verkligen vill dela livet med någon som kan utsätta mig för något sånt.