• Lycka03

In- och utgångsmusik. Hur tänker ni?

Detta med musiken i kyrkan är inte ett lätt kapitel.

Min M2B känner att en klassisk in-gångsmusik blir stelt och gör honom extra nervös (han är redan ganska nervös, han börjar undrar vad har gett sig in på, detta med kyrka och massa människor som ska titta ). Hur som helst har vi tittat eller snarare lyssnat på massa olika musik för att hitta något som passar oss.
    Mannens förslag på ingångsmusik föll på denna, (samma låt på piano och på orgel.)

">

">

Eftersom det är en av vår gemensamma favorit film känns den personlig för oss. 

Ut tänker vi att vi vill ha en glad låt och har därför funderat på Underbart http://www.kyrkomusik.se/song_lyssna.php?id=268

Är det kanske lite konstigt att välja "udda" låtar?
    Eller är det kanske ganska vanligt idag?

Jag har aldrig varit på bröllop så jag vet inte.

Hur tänker ni kring era val?

• Svar på tråden In- och utgångsmusik. Hur tänker ni?
  • Lilo84

Vi kommer inte heller att ha traditionell kyrkomusik...

In ska vi ha den här:

">

Och ut ska vi antagligen ha All you need is Love!

Tyckte era låtval var jättefina... sen så blir det ju extra vackert när det spelas på orgel!

• Lycka03
    Lilo84 skrev 2012-09-19 09:19:59 följande:

Vi kommer inte heller att ha traditionell kyrkomusik...

In ska vi ha den här:

">

" target="_blank">

Och ut ska vi antagligen ha All you need is Love!

Tyckte era låtval var jättefina... sen så blir det ju extra vackert när det spelas på orgel!

Tack. Orgel musik är det som vi tänkt. Jag hoppas det blir bra och att det är ett bra val

Tycker er ingång var jätte fin.
  • Lycka03

Ingen mer som vill dela med sig?

• BlomAnna

Vi ska visserligen inte gifta oss i kyrkan utan borgerlig men med hela  "kyrkbröllops grejen". Vi skall gå fram till förrättaren till Brusa högre lilla å  
    " target="_blank">

och vi skall gå "ut" till en instrumental version av Underbart.

Jag tycker man ska välja låtar som betyder nåt eller som man bara tycker är vackra och inte bry sig så mycket om hur andra gör och  vad andra tycker.

Svar på tråden In- och utgångsmusik. Hur tänker ni?