• Anonym (konfunderad)

hur gör vi

Jag har bollat fram och tillbaka med denna fråga. Min mamma och pappa är skilda. Jag har en god relation till min pappa som nu har träffat en ny. Min mamma har inte accepterat detta utan springer med skvaller hit och dit och vill veta min ståndpunkt i frågan. Pratade med pappa för ett par veckor sen om bröllopet och han sa att han skulle bli ledsen om han inte fick komma och se sin enda dotter vigas. Jag Har dock inte talat om för resterande släkt eftersom jag vet att detta skulle innebära massa skvaller. Jag har inte ens berättat det för min mamma än eftersom att hon bara skulle bli negativ och föra det vidare., Hela grejjen med vårt kommande bröllop är att vi vill bara vara vi 2 på bröllopsdagen och sen åker vi utomlands dagen därpå, Men om jag bjuder pappa och mamma sen får veta att hon inte fick komma kan ju det bli problematiskt. ? Hur gör man i denna fråga, Jag borde ju va glad? Pappa tycker också någonstans att det är dumt att vi inte har en riktig fest efteråt men han har accepterat att det är vi som bestämmer, Vi skall ha en sammankomst i Augusti där vi väljer ut ett par personer från varje släkt som får komma..

• Svar på tråden hur gör vi
  • Sofiiiz

Bestämt ett datum för er 2 bara, förvarna din pappa om datumet. Och säg att han inte ska berätta vidare.
    Sen pratar du med din mamma dagen/dagarna innan bara. Så får bara de 2 komma och inga andra?
    Ev din M2B föräldrar?

Annars så får du ta ett snack med din pappa igen, att de blir för krångligt att förklara för din mamma i efterhand att hon inte blev bjuden. Och rådfråga med honom hur han tycker du ska göra?

Att ni inte vill ha fest efteråt finns de många som inte har.

• Anonym (konfunderad)

Hela grejjen är ju att det ska va en suprice =) Jag orkar bara inte att mamma börjar tjata och domdera en massa.. jag är den lättstressade. min svärmor tyckte att ja kunde berätta i efterhand då alla får veta det...

• Sofiiiz
    Anonym (konfunderad) skrev 2012-09-19 18:32:17 följande:
    Hela grejjen är ju att det ska va en suprice =) Jag orkar bara inte att mamma börjar tjata och domdera en massa.. jag är den lättstressade. min svärmor tyckte att ja kunde berätta i efterhand då alla får veta det...
    Då tycker jag att du ska fundera på hur viktigt det är för dig att din pappa är med?
    Vill du gärna ha med honom så ha med honom, men då får du ställa in dig på "sura" miner från din mamma sen.
    Annars tar ni cermonin helt ensamma och så får din pappa acceptera det med.
Svar på tråden hur gör vi