• Anonym (TS)

Tänk om vi skulle avboka bröllopet....? Och smita iväg bara vi två och gifta oss......

Hur gör man då? Och är man helt knäpp?!

Vi har detta jättestora bröllop inplanerat till vintern. Inga inbjudningskort är skickade ännu, några gäster har fått Save The Date kort...  
    Kyrkbröllop med efterföljande middag med vin till maten, öppen bar, dans, inhyrd DJ. ca 120 inbjudna så kanske 90-100 gäster som kommer...
    Klänningen är köpt och brudnäbbs klänningarna har kommit.

Och nu känner vi att det blir för mycket stress. För många åsikter. Alldeles för många människor som ska jämföra vårt bröllop med andras - och inte till vår fördel. Jag har redan magsår och känner att jag kommer att vara helt knäckt när dagen D är här.....

För samma pengar skulle vi kunna dra utomlands bara vi två och gifta oss där. Vi skämtar om att fly landet till new York och gifta oss där, ta fantastiska foton med Brooklyn Bridge i bakgrunden.

Är det någon som gjort något sånt här?????
    Vi vill ju fortfarande gifta oss med varandra men vi vet inte om vi längre vill ha det  planerade bröllopet............  

• Svar på tråden Tänk om vi skulle avboka bröllopet....? Och smita iväg bara vi två och gifta oss......
  • sirifredde

Hej Vi tänkte med i samma banor men hade en grundtanke att gift oss utomlands som också ändrades. Vi gör så att vi gifter oss bergerligt och sen sticker vi utomlands (ingen vet ) och njuter bara av varandra. Man får så mkt förväntningar på sig tycker jag... Sen då vi kommer hem så ska vi ha en liten sammankomst bara med de närmsta o bjuda på smörgåstårta o dryck;)

• daniiel

Jag säger varken bu eller bä. Inget är rätt eller fel, bättre eller sämre.

Ni måste nog verkligen fundera på vad det är ni vill. Lägg inte någon annans tankar eller åsikter i det hela, utan utgå enbart från vad ni helst skulle vilja göra.

Om 10år, 20år, 40år.. vad vill ni helst minnas tillbaka till? En intim resa till New York eller ett stort bröllop med släkt och vänner?

Ni kanske skulle göra en sån lista med plus och minus för båda alternativen. När ni skriver det, så kommer ni förmodligen märka själva vad ni lutar mest åt :)

Det enda jag egentligen kan tycka, är att ni ska bestämma er innan ni skickar ut inbjudningarna ;P

Svar på tråden Tänk om vi skulle avboka bröllopet....? Och smita iväg bara vi två och gifta oss......