• sirifredde

har hon rätt

Ringde upp min mor för att berätta om att hon och pappa var välkommna till vårt bröllop i maj nästa år. vi tänker ha de närmsta i släkten på fest i Augusti. Mamma reagerade som att "Jaha va det inte mer spännande". Hela vår grejj är ju att vi gifter oss i "småsmyg" och sen har en fest i Augusti . Min mor sa "Har ni inte en fest i anslutning till bröllopet behöver ingen komma i Augusti heller" Vilket gör mig mkt ledsen=( Ngn som knner igen sig?

• Svar på tråden har hon rätt
  • TheD

Du tror inte hon har berättat det för någon som berättar det vidare...då är det inge "småsmygande" någonstans? Jag förstår inte varför ni delar upp det? Vad ligger till grund för det?

• Anonym (förstår dig)

Till TS: Jag förstår dig - jag la fram ungefär samma grej som förslag varpå min sambo tyckte att det ev. lät okej om vi "förnyade" våra löften i samband med festen (som i så fall skulle bli ett år efter själva vigseln...) så att det blev som ett bröllop men inte riktigt. Men min sambo mamma tyckte att det var skitfjantigt och att det inte blir på riktigt om man inte gifter sig jättestort. Vi väljer att skjuta på att gifta oss helt och hållet nu, men det stör mig fortfarande att vi gör det på det viset.

Till TheD: För vår del handlade skiljandet på vigsel och fest mest om att jag vill vara gift nu, av olika anledningar och vi har helt enkelt inte råd med någon fest alls just nu och då kändes det som ett bra alternativ... Kan se flera andra orsaker också, barn till exempel.

• Anonym (<3 min mamma)

När jag läser att mammor säger sådana här saker till sina barn inser jag vilken tur jag har med min mamma. Kan inte tänka mig att min mamma skulle komma på tanken att säga så. Min syster gifte sig i smyg utomlands för de inte ville ha massa människor närvarande vid vigseln, de ville ha den intim mellan dem. Och sedan hade de en fest flera månader senare, INGEN sa något om att det var konstigt, allra minnst vår mamma.

Om ni vill göra på det sättet tycker jag ni ska köra på det, tror absolut att folk kommer att komma på er fest oavsätt den märkliga kommentaren från din mor. Hon kanske blev paff eller har en annan åsikt om hur bröllop "ska vara".

Svar på tråden har hon rätt