• zoooda

för stora ringar. mäter guldsmeder olika?

var inne på en guldsmed o där mätte jag mig fram till strl 55 i omkrets.
    sen skulle jag prova igen på annat ställe med med annat måttsystem då hade jag 18 i diameter (på 2 olika affärer).
    beställde därefter förlvningsringar till oss två. en 18 & en 20 från titanringar.com. 4 &6 mm breda.
    min var något för stor men jonas var säkert en storlek fel!

våra "skitringar" vi har nu är 18 och 20 mm och passar perfekt. hur kan det skilja så  mycket?
    kostar från 300:- o uppåt att storleksändra per ring..
    suck!
    ha tappat lusten helt med allt va ringar o lände heter..
    nu e ja rädd för att vigselringen som oxå r beställd i strl 18 är för stor :(

• Svar på tråden för stora ringar. mäter guldsmeder olika?
  • Äriqa

Känner igen det där. Vi mätte ringstorlek i en smyckabutik. Beställde därefter ringar på nätet. Båda fick skicka tillbaka och byta till 1 storlek mindre. min ring är dock fortfarande lite stor. Så trist!

• zoooda

supertrist.. blir så frustrerad.. men efter en del mejlande så korrigerar de ringarna utan kostnad.. det finns de som fortfarande är måna om nöjda kunder :D

• pulmonate

Beroende på var man köper dem så ändrar dom dem utan kostnad. Men en sak att tänka på är att ens fingrar ändrar sig om det är varmt eller kallt ute. Det är väl olika för olika människor, men jag märker i alla fall ganska stor skillnad. 

• Chicita

En bredare ring upplevs oftast som trängre också, plus som pulmonate säger att storleken kan skilja massor beroende på om man är varm eller kall om händerna.
    Så om ni var lite varma/ svullna när ni mätte och ringmåttet var en relativt bred ring och ni beställde smalare så kan det vara orsaken till att det är så stor skillnad 

• ThereseV

Som flera redan har nämnt ändrar sig fingrarnas storlek. När vi köpte ringar så testade vi ut storleken väldigt noga, ändå var min sambos ring alldeles för liten. Det var dock inga problem alls att komma dit igen och testa ut hur mycket större dom skulle göra den (helt gratis) och dom skickade dessutom hem den till oss när den var klar, så kolla upp om dom ni köpte av också ändrar. 

• zoooda

vi får betala frakt annars ska de stå för storleksändringen.. vilket de ej gör vanligtvis tydligen..har beställt hem deras ringmått nu så hppas de blilr rätt.. enligt de har jag 17,5 . mitt på dagen o när jag precis jobbat med händerna (rivit tapet) så de borde vara lite svullnare...
    men hopas det ordnar sej nu.. 8 veckor till bröllop o ja har roligare saker att fixa med :D

Svar på tråden för stora ringar. mäter guldsmeder olika?