Kall buffé för 80 personer
Undara om någon har tips på kall buffé. Vi tänkte göra maten själva med hjälp av familj och vänner, men vet inte vad. Det finns endast en liten spis i lokalen så därför kan vi inte hålla något varmt.
Undara om någon har tips på kall buffé. Vi tänkte göra maten själva med hjälp av familj och vänner, men vet inte vad. Det finns endast en liten spis i lokalen så därför kan vi inte hålla något varmt.
Vi gjorde en kall, enkel, buffé till vår första bröllopsdag.
Skivad kyckling med smak av citron och rosmarin.
Skivad fläskytterfilé med smak av vitlök och peppar.
Västerbottensostpaj
Pastasallad med kassler
Matmuffins
Potatissallad
Grönsallad
Bröd och smör
Det kanske inte är en perfekt bröllopsbuffé, men det var enkelt att tillaga och billigt. Vi var 32 personer och inklusive jordgubb- och rabarberpajer med vaniljsås till efterrätt kostade det ca 23kr/person, så 736kr. Motsvarande för 80 personer skulle alltså kosta ca 1840kr att göra.
Å, här vill jag också hänga och få tips! Vi kommer ha runt 100 gäster och ska ha buffé, maten ska vi göra själva med hjälp av hjälpsam familj, släkt och vänner. Det är riktigt svårt tycker jag, särskilt att få det att gå skapligt snabbt att hämta mat så gästerna inte behöver vänta i evigheter på att få mat.
Paj är ju alltid bra, funderade på minipajer eftersom man då inte behöver stå och skära och kladda vid buffebordet. Alternativt skära upp pajerna i bitar innan servering förstås...
Mitt tips är pastasallader (italiensk, tomat & creme fraise, pesto, curry eller het)
Potatissallad (antingen med majonäs eller bayersk)
Kallskuret (parmaskinka, pastrami, rostbiff)
Kycklingspett
Focaccia bröd är ett bröd som klarar av att bakas dagen innan, och ändå vara gott. Rosmarin och oliver i gör susen!
Ost och kex
Tunnbrödsrullar med goda röror i.
Hoppas du får lite idéer!
inte ett mattips utan mer ett praktiskt buffé tips är att när man har många på buffé så duka upp buffén så man kan ta från två håll... Annars kan det ta en mindre evighet innan alla fått ta mat första gången..
daniiel: Var inte så viktigt med exakta siffror utan mer bara se lite hur andra tänker med mängder och så. Tack så mycket!
daniiel; er buffé lät väldigt bra! msE; ja, det är ju sånt som är klurigt. Vi kommer förmodligen fylla upp vår lokal ordentligt (om nu alla tackar ja... ) så jag tänker febrilt på praktiska lösningar. Det blir ju inte så bra stämning om gästerna är vrålhungriga eller det alltid är någon som är och hämtar mat under tal och så.
Tack så jättemycket för alla bra tips! Kom gärna med fler om ni kommer på något mer ;)