Det låter som att du kommer få väldigt fylligt och fint hår med 150 slingor. Så länge det är äkta hår och av bra kvalitét så kommer det inte märkas att du har hårförlängning om hon är duktig och "klipper ihop" ditt eget hår med löshåret. Eftersom keratinfästen inte syns speciellt mycket så kommer det gå jättebra att sätta upp det. Tänk också på att det är bra om du har lite slitna toppar i ditt egna hår. Då kommer det smälta ihop mer med löshåret och blir inga skarpa kanter.
Jag har haft hårförlängning med keratinfästen i omgångar. Det enda som är dåligt är att man blir lite beroende. Man känner sig extra "skallig" utan löshåret. Jag har ganska typiskt skandinaviskt blont och fint/flygigt hår. Jag har haft ca 100 slingor som mest och då var det riktigt tjockt för mig.
Keratinfästen som är satta på rätt sätt sliter inte på ditt hår om du sköter det. Dvs. aldrig vira upp håret i handduk, aldrig sova med blött hår, kamma ut håret 3 gånger per dag om du har det utsläppt (så slipper du tovor kring fästena), använd en borste avsedd för hårförlängning (jag har en som kallas tangle teezer) och sov alltid med flätat hår. Viktigt att tänka på är att du ska använda schampon som passar ditt löshår eftersom det är torrare än ditt vanliga hår. Satsa pengar på bra produkter från frisörsalongen så kommer du kunna njuta av ditt hår i flera månader! Försök heller aldrig ta ut slingorna själv, det skadar ditt hår. Och var inte orolig om du tappar 2-4 slingor de första veckorna. Det har hänt för mig, men frisören räknar med att någon inte kommer hålla, så det kommer inte märkas! Annars sitter de som sten och du kan slita och dra i håret hur mycket du vill!
Kom ihåg att första veckan, 10 dagarna, kommer du känna dig öm i hårbotten, speciellt när du lägger ner huvudet, så det är bra att bröllopet ligger en månad fram. Det känns jätteovant att sova med keratinfästen i hårbotten och det skapar en hel del obehag tills du vant dig. Men står du ut den första veckan så kommer du aldrig vilja ha något annat!