• Stellas

Vad tycker ni om texten i vår inbjudan och info-kort?

Ja vad tycker ni om texten i vår inbjudan?
    Både formulering samt typsnitten

Det som är viktigt för oss är att följande är tydligt:
    * Man MÅSTE anmäla OSA 
    * Efter middagen fionns en betalbar i restaurangen där var och en får handla 

Vi kommer att skicka med ett info-kort med inbjudan. Det finns 2 varianter: Vi kan inte bjuda allas barn, då skulle vi bli så jätte många! Vi har valt att bjuda den närmsta familjens barn bara dvs våra barns kusiner. Dessa familjer får denna info kort:

De vars barn inte är bjudna får detta infoblad:

Vad tycker ni? Är vi tydliga nog?  
    Berätta vad ni tycker så jag vet om jag kan skicka iväg detta!  
  • Svar på tråden Vad tycker ni om texten i vår inbjudan och info-kort?
  • FrökenMäkelä
    Stellas skrev 2012-09-27 12:53:25 följande:
    Ja vad tycker ni om texten i vår inbjudan?
    Både formulering samt typsnitten

Det som är viktigt för oss är att följande är tydligt:
    * Man MÅSTE anmäla OSA 
    * Efter middagen fionns en betalbar i restaurangen där var och en får handla 

Vi kommer att skicka med ett info-kort med inbjudan. Det finns 2 varianter: Vi kan inte bjuda allas barn, då skulle vi bli så jätte många! Vi har valt att bjuda den närmsta familjens barn bara dvs våra barns kusiner. Dessa familjer får denna info kort:

De vars barn inte är bjudna får detta infoblad:

Vad tycker ni? Är vi tydliga nog?  
    Berätta vad ni tycker så jag vet om jag kan skicka iväg detta!  
    På inbjudan hade varit trevligt om det står Brudens Systers namn så man vet vad personen heter man ringer till.
    Vet inte om du bytat plats på inforbrevet med bjudna barn och inte bjudna barn....
    Men jag hade uttryckligen skrivit att eftermiddagen ser ni helst att barnen får åka hem med barnvakt. Och till de som inte kan ta med sina barn skriv att tyvärr måste barnen lämnas hemma på grund av platsbrist. Eller ja någont liknande.
  • Stellas
    FrökenMäkelä skrev 2012-09-27 14:16:57 följande:
    På inbjudan hade varit trevligt om det står Brudens Systers namn så man vet vad personen heter man ringer till.
    Vet inte om du bytat plats på inforbrevet med bjudna barn och inte bjudna barn....
    Men jag hade uttryckligen skrivit att eftermiddagen ser ni helst att barnen får åka hem med barnvakt. Och till de som inte kan ta med sina barn skriv att tyvärr måste barnen lämnas hemma på grund av platsbrist. Eller ja någont liknande.
    Jo självklart ska det stå hennes namn i både inbjudan och info kortet men ville inte outa henne här på BT.... 

Jag förstår inte, framgår det inte i infobladet (det övre) att barnen är välkomna vid middagen men att efter själva middagen så bör de vara hemma med barnvakt?!  "Inbjudna barn är välkomna att delta vid middagen, men på kvällen tror vi att barnen mår bäst av att vara hemma med barnvakt"   

Jag kommer inte skriva något om de barn som inte är bjudna. Då bjuder jag ju in till diskussion och måste ta det med varenda en "Nej som det står i infobladet, så är inte era barn bjudna eftersom bla bla blaa" Jag tror nog de förstår om det står i inbjudan att "Vi har nöjet att inbjuda Marie & Anders ...." att det är bara Marie & Anders som är bjudna! Och inte Marie och Anders och deras 3 barn.... 

För precis som jag skrev: De som har barn som är bjudna till bröllopsfesten får det infobladet med information om barnen. De vars barn inte är bjudna, de får info bladet utan information om barn.  
  • Fjärilen

Jag tycker informationen var klar, dock så tycker jag att du ska ändra layouten på infobladet. Använd antingen tab eller radbyte efter rubriken.

Sedan så saknar ni punkt på en massa ställen.

• eml33h

Ska det stå "övervara vigseln" ??

• lurigmumin

Jag tror också att du inte ska lita på att de om får det sista infobladet förstår att barnen inte är bjudna. Jag gissar på att de som skulle gå in i diskussion om det ifall du skriver ut det i inbjudan lika väl kan uppfatta det faktum att det inget står som att det är fritt fram med barn. 
    Bättre att vara övertydlig tror jag. 

• Kotthare

Jag tycker att ni använder OSA på ett lite knepigt sätt. Det betyder "om svar anhålles" och brukar följas av ett "senast". 

• Stellas
    Kotthare skrev 2012-09-27 15:50:01 följande:
    Jag tycker att ni använder OSA på ett lite knepigt sätt. Det betyder "om svar anhålles" och brukar följas av ett "senast". 
    Det står ju det i inbjudan? Menar du infobladet? 
    lurigmumin skrev 2012-09-27 15:23:49 följande:
    Jag tror också att du inte ska lita på att de om får det sista infobladet förstår att barnen inte är bjudna. Jag gissar på att de som skulle gå in i diskussion om det ifall du skriver ut det i inbjudan lika väl kan uppfatta det faktum att det inget står som att det är fritt fram med barn. 
    Bättre att vara övertydlig tror jag. 
     Jo kanske bättre att vara övertydlig, men deras namn står ju både på kuvertet och i inbjudan. Tror du inte det räcker?  
    Fjärilen skrev 2012-09-27 15:20:15 följande:
    Jag tycker informationen var klar, dock så tycker jag att du ska ändra layouten på infobladet. Använd antingen tab eller radbyte efter rubriken.

Sedan så saknar ni punkt på en massa ställen.
     Ja punkterna hade fallit bort :) 
    Menar du tab efter ex "Vigsel" ? (Nu känner jag att jag börjar vara lite överydlig här )
    eml33h skrev 2012-09-27 15:23:16 följande:
    Ska det stå "övervara vigseln" ??
     Japp! Jag har googlat massor och läst på etikett sidor. 
  • Stellas
    Kotthare skrev 2012-09-27 15:50:01 följande:
    Stellas skrev 2012-09-27 16:13:19 följande:
    Det står ju det i inbjudan? Menar du infobladet? 
    Sen måste jag förtydliga, anledningen varför vi skrivit OSA senast 1 feb i inbjudan och sedan ännu en information om detta i infobladet är att folk generellt inte vet vad OSA betyder. De tror det betyder att man ska meddela om man kommer, eller om man inte kommer, eller att man ska meddela om man känner för det. Och det klassiska "Nog vet dem att jag kommer!" 
    Vid flera olika tillställningar har folk inte OSA:t och därför har vi valt att ha med det även i infobladet , för att vara lite övertydliga på den punkten!   
  • Oskarsdotter

Till dem som inte får ha barn med sig borde ni göra klart för dem i stil med "att festen hålls i vuxetsällskap" tycker jag! =)

• ThereseV

Tänk på att om det står att barn inte är bjudna till vissa så kan det bli lite konstigt när dom kommer till bröllopet och ser att andra har barn med sig.

Svar på tråden Vad tycker ni om texten i vår inbjudan och info-kort?