Inlägg från: pulmonate |Visa alla inlägg
  • pulmonate

Fått veta en sak, vad skulle du ha gjort?

Anonym (??) skrev 2012-09-28 21:44:37 följande:
    Många och vettiga svar, tack för d! Jag VET att det är så, jag VET också att han är aktiv själv me. Vissa undrar om hur farliga droger det är, spelar ju ingel roll, men Lsd, Extasy och hach är det. känner mig klyven men KAN inte strunta i det då det finns barn med. tänk om han är helt väck och något händer, om någon får i sig något av msstag eller så? Ush, känns så jobbigt att veta och jag tänker anmäla det. Det är hans fel att det blir så, inte mitt. Att prata med honom eller frun kommer aldrig att hjälpa, Om han brytt sig om sin fru och barn hade det aldrig blitt så här, och jag tar bara mitt ansvar som anmäler.. Tycker iaf jag.. men rolit är det ju inte!!!
    Först hade jag pratat med frugan. Förmodligen vet hon redan om det, och förmodligen om du pratar med mannen kommer han antingen att säga att du inte har med det o göra och att du inte ska blanda dig. 
    Men jag tycker däremot inte det är rätt att anmäla. Om nu mamman inte vet om det, så ska du berätta det till henne, helt klart!  Men var beredd på att hon antingen inte tror på dig, eller bryr sig, vilket kan vara frusterande, men det betyder inte att hon inte bryr sig, eller tar det vidare privat senare. 
  • pulmonate
    daniiel skrev 2012-09-29 01:01:03 följande:
    Om man vet, är helt säker på, att någon, som i detta fallet använder och säljer droger, så tycker du inte att man ska anmäla? Om du vet att någon misshandlat någon, stulit något osv, skulle du inte anmäla då heller? Han begår faktiskt brott.
    Ah, jag bara tycker det är viktigare att barnet har sin föräldrer, och finns det sätt att hjälpa dem på annat sätt så borde det gå före. Jag tycker det beror på om det är något han gör med barnet i närheten eller inte...råkar barnet illa är det en annan sak. Först och främst borde man prata med mamman, tycker jag. Har inte hon märkt något alls, så har ju inte barnet det heller förmodligen. 
  • pulmonate
    daniiel skrev 2012-09-29 01:27:16 följande:
    Och om någon (frun och/eller barnen) inte märker något, så är det inget fel? Då kan man bara fortsätta som om ingenting?
    Jag skriver i hänsyn till vad som är rätt för barnet, inte vad som är rätt i allmänhet. Och nej, jag hade nog inte anmält någon för att de tar droger. 
Svar på tråden Fått veta en sak, vad skulle du ha gjort?