Daludd skrev 2012-09-28 12:57:31 följande:
Hehe jag det är ju bra o ha nån där bakom som kan fånga upp :) Alltså det är lite en principsak att jag inte vill att det "måste" vara en man med i "bilden". Han får inte påminna om en brudgum, typ att man måste ha en kostym där. Vi är två kvinnor som gifter oss, marskalken är min blivandes bror och jag vill bara att det ska vara fokus på oss två och våra vita klänningar. Det är kanske lite löjligt, men jag vet att vi annars får femhundra kommentarer på bilderna om att det ju "nästan ser ut som att han är brudgum!" och sånt där är så tröttsamt att stå ut med, när folk ska putta in oss i en heteronorm ÄNDÅ liksom...
Och så är det att jag vill ha lite "privat" känsla på vår gång, även om det såklart inte är det.
Ska verkligen ta till mig att det inte får vara för långt bakom så att vi väntar där framme för länge, men jag tror att vi kanske skulle få vänta i 15-20 sekunder eller liknande. Ingen enorm tid :) Tror att 5-6 meter kan bli bra! Vi får nog öva en snabbis innan.
Aha, då förstår jag verkligen varför ni vill att det ska vara så :) Jag tycker inte alls att det är löjligt.
Men som sagt, är kyrkan stor, så kommer inte de dät 5-6 meterna och 15-20 sekunderna kännas så länge, men hade det varit en liten kyrkan, så hade nog känts lite annorlunda. Jag tycker ni kan köra på det :)
Det finns inte möjlighet för er att pröva lite olika varianter innan vigseln? Alltså hur det ser ut om han går 2m bakom, 5m, 8m osv.