• Anonym (mitt x efterlyst)

mitt ex är efterlyst

jag slog upp tidningen just och såg en bild på en kille polisen söker för grovt rån mot en stor butik här i stan,  
    jag vart inte förvånad när jag trots killens maskering kan se direkt att detta är mitt x, vi gjordeslut för länge sedan då han började me droger & spårade ur totalt,  jag ringde just anonymt till polisen då jag är livrädd för honom han har suttit för det ena & det andra och kniv hotat & misshandlat mig under vår relation, direkt efter jag ring ångrade jag det , tänk om han fattar att det är jag , fick ju berätta hur dit & dat jag vet att det är han osv hur mycket ger polisen han av dena info ?  

• Svar på tråden mitt ex är efterlyst
  • Pillan

Du gjorde rätt i att prata med polisen tycker jag. Eftersom du är anonym tror jag de förstår att du är rädd för ditt ex. Polisen skyddar de som lämnar den hör typen av uppgifter genom att inte säga sådant till den misstänkte som kan avslöja källan. Att folk vågar lämna uppgifter har polisen stor nytta av och att det ska kunna fortlöpa såhär bygger på att folk kan lita på att de inte blir "avslöjade". Bra gjort, stå på dig!

känner personligen att jag tycker synd om honom han har haft en tuff barndom men 2 föräldrar som aldrig brytt sig han bodde hos oss, då vi va i hopp, så jag förstår varför han hamnade snet lätt, men på insidan finns säkert den killen jag vart kär i kvar., om han åker fast finns det channs att han får bra rehab med tvångsvård ist för han skall cheka ut sig, dessutom anser jag att springer man och rånar butiker med barn i ska man fan inte va ute på gatan , ursäkta svordomen, 

jag hoppas polisen inte berättar de saker som leder till mig för jag är den enda som han vart ihopp med mer eller mindre han vart förskrossad då jag lämnade honom och det var då allt gick mer utför.
    men polisen borde ju inte säga att den som ringde har sagt att dem har den här relationen till dej  

• Anonym (o)

Teoretiskt sätt så hjälper ditt igenkännande bara så att dom kan få fram vem det är. De är ju inte intresserade om var den infon kom ifrån egentligen. Det är bara ett sätt att starta utredningen sen kan de själva avgöra om de har rätt person. Det var ju inte din info som gjorde att han greps, du anmälde inte honom för något, så det är inget som han kan gå emot dig med. Och han har kanske varit ihop med fler än du ändå, dejtat osv?

direkt efter vi gjorde slut fick han fängelse han har nu varit ute ca 1,5 år, och har flera gånger vilj aha tillbaka mig trits att det går år sedan jag lämna honom, han har känslomässia störning och alla bekanta & han säger att han inte vill ha en tjej efter mig , mer än så vet jag inte 

• Anonym

Jag tycker att det var bra att du ringde till polisen. Åker han fast får han förhoppingsvis hjälp. Man kan inte skylla brott på att man hade en svår barndom.... Det finns massvis med människor som har svår barndom men som det sen går jättebra för. Man kan inte hjälpa hur man MÅR men man kan hjälpa vad man GÖR.

Svar på tråden mitt ex är efterlyst