• Fremm

Kan man färga "sidenskor" eller var får man tag i ceriserosa bröllopsskor?

Jag har köpte ett par vackra ivoryfärgade sidenskor med ett fackert strasspänne på sidan men jag skulle så gärna vilja ha dem ceriserosa/fuchsiafärgade... jag har letat på nätet och hittar inga som är just bröllopsskor i den färgen och med det menar jag att de är i siden eller liknande och med något vackert spänne... vill inte bara ha ceriserosa vanliga pumps eller dylikt om ni förstår hur jag menar?

Går det att färga? Vill ju inte förstöra mina annars så fina skor eller finns det att hitta någonstans? Var i så fall?

Tack på förhand!

Ps, är oxå på jakt efter limegröna strumpor åt min m2b om ni vet var man kan hitta det? :)

• Svar på tråden Kan man färga "sidenskor" eller var får man tag i ceriserosa bröllopsskor?
  • FrökenMäkelä
    Tokig skrev 2012-10-02 09:44:57 följande:

Lämn in dom i en brudbutik. De kan oftast skicka iväg dom och få de färgade.

Annars har jag beställt färgade skor här www.melodyshoes.com.hk/ och här www.elegantsteps.co.uk/brands/Rainbow-Club.ht...

De har nästan hur många färger som helst att välja bland.

Precis vad har letat efter men utan större framgång. Nu kan jag äntligen få mina orange skor. Ska maila imorgon om prisuppgift imorgon från melodyshoes.
  • Fremm

Tack så mycket för era tips! :)

Blev nyfiken på dina länkar tokig men tyckte de var svåra att förstå, hur har du gjort? Har du mailat med dem?

• FrökenMäkelä

Jag har precis beställt ett par skor från Melodyshoes (tack för länken Skrattande ) Man mailar att man vill beställa så får du fylla i tre punkter.

Jag bad om pris och färgkarta innan jag uttryckligen sa att jag ville beställa. 59dollar inkl. frakt och färgade skor
    Billigare än från sko affären om jag nu inte åker på tullen.

• Fremm

Va spännande! Har du fått hem dina skor än?

FrökenMäkelä skrev 2012-10-04 13:48:49 följande:

Jag har precis beställt ett par skor från Melodyshoes (tack för länken Skrattande ) Man mailar att man vill beställa så får du fylla i tre punkter.

Jag bad om pris och färgkarta innan jag uttryckligen sa att jag ville beställa. 59dollar inkl. frakt och färgade skor
    Billigare än från sko affären om jag nu inte åker på tullen.

• storken
    Fremm skrev 2012-10-03 09:42:39 följande:

Tack så mycket för era tips! :)

Blev nyfiken på dina länkar tokig men tyckte de var svåra att förstå, hur har du gjort? Har du mailat med dem?

Hej!

Lägger mig i, jag har beställt färgade skor   ( ceriserosa som du) från elegantsteps som Fremm hade som länk. Man lägger först skorna i "shoppingkassen" och sen lägger man färgningen i kassen. http://www.elegantsteps.co.uk/products/Dye-to-Premixed-Colour.html. Jag tog från denna: Premixed color. Mina var fina men man fick spreja de mkt med vattenavstötande spray med torktid emellan för att det skulle hålla. Använde aldrig mina i slutändan men det var inte för att det var ngt fel på dem:)
Svar på tråden Kan man färga "sidenskor" eller var får man tag i ceriserosa bröllopsskor?