• Terona

Så har jag äntligen fått frågan! Å nu kommer paniken!!

Så efter närmare 20år i lag så har mitt Hjärta kommit med frågan! Som jag har drömt om detta! (Å jag har nog tjatat emellan åt också ;))
    Men så nu när det äntligen är dax för planering så känner jag paniken komma!!

Eftersom ingen av oss gillar att stå i centrum så går tankarna till att på något vis "rymma" för att gifta oss, för att sedan bjuda släkt å vänner på fest.

Suttit och läst en del om vigsel i Florida, då det är en plats vi länge drömt om att åka till å nu skulle det vara möjligt för oss att genomföra den i vinter.
    Någon här som vig sig i Fort Lauderdale rellativt nyligen? Hur krångligt är det?

Så går tankarna till våra tre tonåringar som naturligtvis skulle följa med oss på resan.. Hur pinsamt är det för tonåringar å vara bara dom å vi på en vigsel??
    Någon som "rymt" å gift sig och haft sina tonåringar med, hur var deras reaktion??
    Vi har bestämt att isf inte säga något till någon (har ännu inte avslöjat att han friat till någon, förlovad har vi varit länge) så att diskutera det med dem går ju inte..

Kanske man lika gärna kan rymma bort till något charmigt ställe i Sverige där man kan gifta sig på tu man hand..
    Någon som har ideer på plats isf?? Det skulle vara aktuellt under hösten/vintern så det lär ju vara en passande plats eftersom det finns risk för snöstorm å drivis ;).

Som alltid när jag är i farten så blir det surrigt å tusen frågetecken.. Hoppas ni har överseende med det i detta förvirrade läge! ;)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Så har jag äntligen fått frågan! Å nu kommer paniken!!
  • SaraJoakim

Du tror inte att tonåringarna kommer tycke det är roligt att ni "äntligen kommer till skott" och vilja vara med..? Varför skulle de vara pinsamt för? Jag tycker ni ska berätta :)
    Även om ni inte gillar att stå i centrum kan de ju va fint med ett litet familjebröllop :) 

• SaraJoakim

Jag är lite halvt tveksam till de där med rymningen med om ni vill ha fest med vännerna... Varför inte ha en enkel vigsel utan krimskrams o sen slå till med en kul fest? Jag är säker på att vännerna skulle uppskatta det mycket mer också..? Annars riskerar ni ju att komma i centrum för att ni rymde och sen bjuder på fest, de om ngt kan ju bli en stor grej..

om ni däremot verkligen VILL rymma eller känner att det är ER grej så gör det! ;) 

• Sofiiiz

Tonåringarna kommer nog inte tycka det är pinsamt! Och kör på utlandsresa om ni har möjlighet till det, så blir det en häftig resa för hela familjen att minnas!

Se bara till att kolla så ni har allt klart innan ni åker, det är ju en del att kolla upp om ni ska gifta er utomlands. Vet inte vad som gäller själv så kan tyvärr inte berätta.

• SaraJoakim
    Sofiiiz skrev 2012-10-04 08:00:14 följande:
Svar på tråden Så har jag äntligen fått frågan! Å nu kommer paniken!!