• zoooda

bare minerals!

har lät mig lite till att det ej blir så bra med bare minerals foundation och foton? stämmer detta? använder jämt detta o älskar det. det sitter bra o känns bra. är det helt kört att använda detta på bröllopsdagen med tanke på foto?

• Svar på tråden bare minerals!
  • Godis

Mineralmakeup innehåller ljusreflekterande partiklar som inte blir bra i samband med fotografering med blixt. Så detta bör inte användas. Det samma gäller makeup med SPF (solskydd).

• zoooda

men va segt.. så då måste jag bege mej ut o leta nytt smink Rynkar på näsan
    eftersom detta är i deember så kommer d ju va rt mörkt.. suck
    någon som provat att ha det ändå? 

• augustesen

Komme nog att refekteras ännu mer eftersom det är mörkt ute. Har sätt en del bilder med brudar som har haft mineralsmink och det såg för jäkligt ut..diskoboll med lysande ansikte. Inget jag skulle rekommendera! Om du ska sminka dig själv kan du ju alltid köpa en mindre förpackning foundation..så dyra är dom inte och om ni investerar i en bröllopsfotograf skulle jag absolut investera i en foundation.

• Pörcy

Jag hade mineralpuder och jag lyser inte på mina foton.. Men det kanske bara är vissa?!

• Nikkita

Jag använde oxå mineralsmink & det var inget som blev skimmrande eller konstigt på fotona! 

• 1700tal

Jag sminkades med bare minerals och på samtliga bilder tagna av fotograferna är sminket perfekt, mycket mycket bra. Däremot på de bilder som togs med vår egen kamera med blixt, där lyser området kring mina ögon ljusare än resten av ansiktet. Jag hade mörka ringar under ögonen den morgonen, hade inte sovit nånting och hon använde då nån concealer-liknande produkt. DEN reflekterades i blixten, men inte resten.

• zoooda

okej.. kommer nog använda bare minerals.. har ingen profsfotograf utan två vänner som är duktiga på det dära :)

• jagheterellen

Jag hade också bare minerals och har inte ens tänkt på om det lyst på bilderna, men nää det hade jag märkt i så fall *springer och kollar in bilderna*

• ylvaholn

Jag brukar använda en kombination av MACs Face and Body foundation (ser skitbra ut på bild och naturligt ut i verkligheten, och jag har dålig hy!) och Everyday Minerals. Om du gillar BM men vill ha lite mindre lyster så är det helt klart värt att testa Everyday minerals. När jag betställde första gånge hade de gratis testkit, men det var iofs länge sedan. Mycket billigare än BE iaf!

• ylvaholn

Tror att det kan bero på vem som tar bilderna, om man tar bilder med blixt (typ släkt och vänner) så kan det riskera att se konstigt ut.

• pulmonate

Jag hade också Bare Minerals och sminkade själv. Det finns ju mer mattare versioner. Var väldigt nöjd med mitt smink och tyckte inte det reflekterade trots 36C och svett
    Så kör på som du brukar sminka dig så du känner dig som "du". Sen kan du ju öva på festmake-up som är speciellt till bröllop, om du inte redan är profs (jag var inte så duktig på att sminka mig men fick öva en del inför bröllopet).  

Svar på tråden bare minerals!