"Alla" gravida och jag känner mig ego...LÅNGT inlägg
Jag inser att det är oerhört dumt att känna så här men det gör jag...sambon och jag gifter oss i början av juni och de senaste veckorna har vi fått reda på att minst 3 personer kommer vara höggravida eller precis ha fött då. Kul för deras skull, men jag känner att antingen så kommer de inte på festen för att de inte orkar/ måste vara hemma med barnet eller så kommer de men de har inte kul/ jag kommer oroa mig för att de inte har kul. Till saken hör den att vi MÅSTE veta exakt hur många som kommer ca 2 månader innan p.g.a. platsbrist så vi kan inte säga till folk heller att "ni kommer om ni kommer". Och jag vet att jag inte ska ta ansvar för att folk har kul, men jag vet ändå hur jag kommer känna när de sitter där nyktra bland alla andra som garanterat kommer vara onyktra.
MEN...det är väl egentligen inte det som stör mig mest. Fick igår reda på att min bästa vän är gravid. Jag är jätteglad för deras skull för de har försökt länge, men hon kommer dels tillhöra skaran gravida/nyförlösta på mitt bröllop + att vi hade så mycket annat inbokat det närmsta halvåret som helt kommer av sig nu bara för att hon är gravid. Och jag känner mig EGO...för jag vill ju göra roliga saker! Vi skulle åka utomlands tillsammans för första gången, vi har ett antal spelningar inbokade (som jag inte kommer kunna roa mig på eftersom jag kommer Oroa mig för att någon stöter till hennes mage) och min möhippa kommer antagligen inte bli den galna tillställning jag tänkt mig. Dessutom fyller jag 30 nästa vår och hade tänkt ha fest (jag firar aldrig mig själv) men det känns helt meningslöst nu. Folk får inte plats hemma hos oss för vi bor för trångt så jag hade tänkt att vi skulle köra en 5-kamp, Ålandskryssning eller liknande och sånt kan inte en höggravid person hänga med på. Och jag vill inte fira utan min bästa vän!
Jag vet att jag låter löjlig men "mitt" år blev helt plötsligt någonting annat...det här med gravida människor förstör inte hela mitt liv (även om det kanske låter så), det som känns tråkigt är att jag antingen firar viktiga händelser utan min bästa vän- eller att hon är med men att jag då inte kan fira som jag vill eftersom aktiviteter får anpassas efter henne.
/EGO