• Anonym (suck...)

De har köpt likadana klänningar!

Ja, sån tur är syftar jag inte på brudklänningar, de hade ju varit än värre...!
    Men jag skriver om brudens mors klänning och den blivande svärmoderns klänning! De har köpt likadana klänningar och ingen ger vika! Jag kan tillägga att brudens mor är jättebesviken...!
    Finns det nåt man kan göra för att underlätta situationen??? 
    Vad hade ni gjort??? 

• Svar på tråden De har köpt likadana klänningar!
  • daniiel

Låt dom ha samma klänning? De kanske inte kommer ha likadana accessoarer och klänningarna ser knappast exakt likadana ut på, de kanske har olika frisyrer, kroppsform, hårfärg osv.

Egentligen, är det så hemskt och illa att du/ni måste göra ett problem av det?

• TheD

So what?

Håller med daniiel. Köper man kläder i Sverige så har man likadana kläder som flera tusen andra ;) Sen kan man ha oturen att en annan person också var till London och just till den butiken och köpte just den klänningen...

• L och J

Men jösses.. va jobbigt. Kan dom inte ha samma då? Gör väl inget? Som Daniiel skrev så blir det ju annorlunda med resten av outfitten.
    Kan ju bli en rolig grejj istället, att dom har samma?Skrattande 

• Tokig

Kalla det "svärmorsuniform" och skratta åt eländet...

• L och J
    Tokig skrev 2012-10-03 22:27:04 följande:
    Precis!
  • Chicita

Tipsa om sätt att göra klänningarna olika.

Ett skärp eller band i midjan, boléro, sjal, stickad kofta, smycken, skor/stövlar/stövletter, hatt(?) osv.
    Det går att dressa upp eller ner kläder på sånt sätt att dom inte ser direkt likadana ut.

Men om dom känner sig fina och bekväma i klänningarna så bör dom ju kunna få ha dom båda två. För varför ska någon få känna sig fin medans den andra får gå på ett andrahandsval?

Hjälp dom att hjälpa sig själva Glad 

• LyckligaBruden

Gör det till en kul grej och säg till gästerna att bara för att alla ska veta vilka svärmödrarna är så har de dagen till ära likadana klänningar :P

• SaraJoakim
    Tokig skrev 2012-10-03 22:27:04 följande:
    haha kul!

Fast jag förstår frustrationen.. Alla Mammor är ju kanske inte bästa vänner bara för att barnen gifter sig, och jag antar att de i det här fallet vill vara med o glänsa..  Va en fin unik mamma inte ha samma klänning som "henne".. 

Men för att lämna sandlåde nivå så är de ju helt klart super okay att ha samma klänning. Som sagt; Svärmorsuniform ;) 
  • caruba

Äh, dom kan väl ha samma... Det kan ju hända med andra gäster med... Inget att bry sig om.
    Min mamma och min svärmors klänning är också väldigt lika. Vi beställde åt dom på jenjenhouse och egentligen ville dom ha precis samma kläning, men min mor bestämde sig för en annan som i princip samma. Men som tur e så har dom olika färger. Men dom kommer att bli jättevackra. =0)

• Fästmön

Jag var faktiskt på en förlovningsfest då båda mammor hade likandana klänningar utan att ha vetat det i förväg! Alla tyckte det var väldigt roligt, inklusive de själva.

Men de bar upp dem på väldigt olika sätt :)

• Anonym (suck...)

Tack för era tankar, det känns lite lättare att göra det till en rolig grej nu :)

• anne på grönkulla

Vem är det ett problem för? Om ingen av de två mammorna tycker att det är ett problem så tror jag gott man kan låta det vara vid det.

Svar på tråden De har köpt likadana klänningar!