• MoN

hjälp med lite tips!

hej på er blivande fruar =)

jag har tänkt fria till min älskade sambo för att jag orkar inte gå och vänta på att han ska göra det Flört
    vi förlovade oss i september 2011 men friade till förlovningen i augusti när vi var i london och jag frågade när vi var högst uppe i london eya och tre dagar efter att vi hade kommit hem från london så fick vi reda på att vi skulle bli föräldrar Glad

men jag vet inte hur jag ska göra det....behöver lite tips! 

• Svar på tråden hjälp med lite tips!
  • Chicita

Fria till förlovning har jag inte hört talas om. Om man friar så friar man ju för att gifta sig oavsett om man sätter ett datum på bröllopet direkt vid frieriet eller inte. Förvånad

Jag skulle nog helt enkelt fixat något som ni båda gillar, ni har ju haft den där "speciella stunden" vid frieriet redan. Så kanske lite god mat eller ett besök på favoritrestaurangen eller något och helt enkelt säga att "jag vet att vi inte satt ett datum för bröllopet än, men jag tänkte mig den X/X-20XX, vad säger du om det?" 

• MoN

friade kanske var lite fel ordval men det var det ända som ploppade upp i skallen på mig Skäms

han har pratat en hel del om hur han skulle vilja att vårat bröllop skulle vara m.m så känner att det kanske är lägge att fråga honom.

ditt förslag låter jätteromantiskt....är lite rädd för att han ska säga nej. 

• Chicita

Han kanske är rädd för att du ska säga nej också? Flört
    Det kan vara därför han inte kommer till skott, eller så känner han att han inte behöver "fria" så att säga eftersom ni redan har bestämt att ni ska gifta er.

Att fråga "ska vi inte sätta ett datum" eller "det här datumet gillar jag, vad säger du?" är ju lite mindre jobbigt än att fråga om ni ska gifta er.
    Om han säger nej det är inget bra datum eller att han vill vänta lite med att bestämma datum så betyder ju inte det nej, och då kan du alltid fråga igenom någon månad eller så Glad 

Kör hårt Glad 

• MoN

tack så mycket, har inte tänkt i dom banorna alls! Glad

• Chicita
    MoN skrev 2012-10-05 16:08:09 följande:
    tack så mycket, har inte tänkt i dom banorna alls! Glad
    Ibland blir man bara så fast i ett tänk så man inte ser skogen för alla träd så att säga Flört

Lycka till med planerandet
  • MoN
    Chicita skrev 2012-10-05 16:13:50 följande:
    Ibland blir man bara så fast i ett tänk så man inte ser skogen för alla träd så att säga Flört

Lycka till med planerandet
    precis är det så Flört
  • Emmhhaa

Hej, hur har de gått?? Vi förlovade oss nyår 2011 o nu funderar jag på att fria när vi ska åka till Spanien den 26e, nu tycker jag de e dags för bröllop :)

Svar på tråden hjälp med lite tips!