Du måste logga in för att svara i en tråd.

• CoG

Ljus!!

Alla ni som dekorerar borden med ljus på ER stora dag,
    hur ser dom ut?

Är det kandelabrar, blockljus, värmeljus?
    Vad har ni valt för ljusstakar?
    Är ljusen dekorerade eller har ni ljusen på ljusfat och dekorerat runtomkring?

Visa gärna bilder, både era egna och inspirationsbilder.

Vi gifter oss i juli och det behövs inte så mycket ljus.
    Men lite vill jag ändå ha bara för att det är mysigt och jag vill hitta det som känns riktigt rätt,
    så lite tips vore bra :)

• Svar på tråden Ljus!!
  • msE

Har ingen egen erfarenhet men kan  bidra med några praktiska detaljer . Kolla upp om lokalen ni ska hyra först och främst tillåter levande ljus i lokalen. Tänk på att ljusstaken ska vara stabil o klara att någon stöter till bordet
    Det är också ( precis som med blomsterarrangemang) trevligt att inte ha ljusstakar i ögonhöjd så att man kan föra konversationer med bordsgrannen tvärsöver bordet.

• Chicita

Vi använde gamla vinflaskor i varierande modeller (enda gemensamma nämnaren var att alla var mörka, för vi hade först tänkt att fylla dom med något så dom blev bottentunga).
    Under dom la vi ett A5-ark med over-head-film som "osynligt droppskydd"

• CoG

Ljus får vi använda.
    Och jag är mest inne på värmeljus i fina värmeljushållare (hemfixade eller köpta)
    eller blockljussom jag dekorerar lite.

Lite brudslöja tänkte jag ha i en vas, men en liten nätt bukett i en lägre vas.

Jag skulle vija se många olika varianter på ljus så att jag kommer på hur jag vill ha det.

msE skrev 2012-10-06 13:37:00 följande:
    Har ingen egen erfarenhet men kan bidra med några praktiska detaljer . Kolla upp om lokalen ni ska hyra först och främst tillåter levande ljus i lokalen. Tänk på att ljusstaken ska vara stabil o klara att någon stöter till bordet
    Det är också ( precis som med blomsterarrangemang) trevligt att inte ha ljusstakar i ögonhöjd så att man kan föra konversationer med bordsgrannen tvärsöver bordet.
  • Hoffsennanen Tottoplex

Vi gifter oss 19/10-13 och skall ha massor av ljus! vi får iofs endast lämna önskemål till våra mödrar då de har hand om dukningen men i kyrkan skall ALLA ljus vara tända

• CoG

Oktober är ju en bra månad att ha ljus.

Igår var det datum jag gifte mig på förra gången.
    Då var det superhärligt med alla ljus.
    Men det här bröllopet är på sommaren och då är behovet inte lika stort, särskilt inte i norrland.
    Lite levande ljus vill jag dock ha ändå.

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-10-07 00:24:38 följande:
    Vi gifter oss 19/10-13 och skall ha massor av ljus! vi får iofs endast lämna önskemål till våra mödrar då de har hand om dukningen men i kyrkan skall ALLA ljus vara tända
  • frida o björn

Vi kommer ha blockljus med någon dekoration runt.

En sak att tänka på är om det troligen blir varmt i festlokalen. Värmeljus alstrar betydligt mer värme än andra ljus, så det kan vara bra att tänka på... :)

• CoG
    frida o björn skrev 2012-10-07 11:10:50 följande:
    Vi kommer ha blockljus med någon dekoration runt.

En sak att tänka på är om det troligen blir varmt i festlokalen. Värmeljus alstrar betydligt mer värme än andra ljus, så det kan vara bra att tänka på... :)
    Det har du alldeles rätt i!

Visserligen står det säkert öppet dörrar och kanske ngt fönster.
    Men mer värme kommer vi (förhoppningsvis) inte att behöva :)
  • TheD

Hotellet fixade med ljus till borden, låga med värmeljus och sen kandelabrar :) I det höga fönstrena fanns det stora ljushållare som vi satte lila och vita ljus i.

• CoG

:)

Visa gärna bilder!

TheD skrev 2012-10-07 11:24:20 följande:

Hotellet fixade med ljus till borden, låga med värmeljus och sen kandelabrar :) I det höga fönstrena fanns det stora ljushållare som vi satte lila och vita ljus i.

Svar på tråden Ljus!!