HannaM skrev 2012-10-10 11:21:14 följande:
Problemet är att min familj är en sån där "modern familj"
Jag har två pappor, med nya fruar och en mamma som är singel.
Därför känner vi att honnörsbord inte är att tänka på....
Både min biologiska pappa och min "låtsas"-pappa är lika mycket pappor båda två och jag kan inte välja en av dem som ska sitta vid honnörsbordet.
Ja, ni fattar nog problematiken!
Att vara för många har jag inte tänkt på, men det är klart att man kan ta mindre bord. De ska ändå hyras...
Sen får man ju verkligen tänka till vilka personer man placerar vid respektive bord.
Har själv suttit en hel middag med folk som kände varanrda och inte fått en syl i vädret och det är inte alls ku!
Honörsbord blir det ju oavsett om ni bara sitter där ni två

Det behöver inte vara ett långbord eller en viss placering vid ett bord för att kallas så.
Ni kanske väljer att ha ett riktigt stort bord där ni sitter, med er två, dina pappor med respektive, din mamma, hans föräldrar och er marskalk och tärna (11 personer). Där kan det ju vara bra med stort bord om inte relationerna mellan alla är så bra
Eller så väljer ni att sitta med bara eran marskalk och tärna (jag antar att det är dom ni menar med brudfölje i alla fall) och kanske ha några tomma platser på andra sidan bordet där folk kan sätta sig en stund för att prata med er, men att det inte är fasta platser och det är nån "tidsbegränsning" så att alla har en chans att sitta där med er...
Det finns många lösningar på problemet
Precis, det är superviktigt med bordsplacering så att man inte försätter någon stackare i en sån situation. Många här verkar säga att "jamen man får väl försöka lite själv också och inte vara så blyg"... Tja jag är inte den som inte vågar prata om man säger så. Jag har ju jobbat med kundkontakter i många år så jag pratar med
alla men när folk inte pratar tillbaka så är det ju inte så lätt