"Förvigselring"
Vi hade en underbar helg på ett spa med en massa mys, god mat och behandlingar. Därav bilderna som egentligen inte har med frågan att göra, förutom ringen
När jag skilde mig efter nästan 30 år saknade jag oerhört mycket att ha en ring på det fingret. Kände mig naken och stympad. När jag träffade min blivande man köpte jag en ring, den med hjärtat och hade på ringfingret innan vi förlovade oss. Från början var jag inte ens säker på att vi någonsin skulle förlova oss, än mindre gifta oss. Sedan vi förlovade oss har jag inte kunnat ha den eftersom den inte passar på något annat finger.
Så den fantastiska helgen pratade vi lite löst om att en del har en ring liksom i väntan på vigselringen. Egentligen tror jag det är en ring som bruden får när brudgummen friar. Men man måste ju inte göra som alla andra. Gillar idén och några dagar senare var det 300 dagar kvar till vårat bröllop. Tre är våran siffra då allt viktigt i vårat förhållande hänt. Så då tog jag helt enkelt på mig den ringen med hjärtat och jag tycker de passar fantastiskt bra ihop Vi ska ha vigselringar båda två, lika stora som förlovningsringarna, så då får den inte plats utan är bara fram till bröllopet.
Till saken hör att min blivande man sa att då vill han också ha en förvigselring Han har likadan förlovningsring som mig, den som är underst i silver och guld. Vad tycker ni skulle passa till den på en man? Har jättesvårt att se det framför mig och måste gå till en guldsmedsaffär, men skulle vara kul att veta vad andra tycker. Bör ju vara en som passar att ha ensam på ett annat finger efter bröllopet. Kanske en tunn slät så det liknar min fast utan hjärtat? Eller en helt annan modell, men vad?
Och jag vet att det inte finns något som heter förvigselring men så gör vi. Vi var även förförlovde då vi började använda ringarna innan förlovningsmiddagen