Teresa L skrev 2012-10-10 17:16:51 följande:
Har kollat upp lite överallt och på det mest kända konditorit i vår stad så tar dom 45 kr/bit för bröllopstårtorna och 25 kr st för bröllopscupcakes. Vilket gör en prisskillnad på 2000 kr om man beställer för 100 pers.
Ok, ja det är säkert olika på olika ställen. Jag har som sagt inte sett att det ska vara så stor skillnad när man beställer dom. Men det beror ju på hur dekorerade dom är och om det "bara" är frosting eller någon sorts fyllning i mm mm
För att svara på din fråga så skulle jag inte beställa så många mer.
En var ska ju räcka liksom.
Men beroende på storleken så kanske man vill ha en till, och barnen brukar ju alltid uppskatta sötsaker
Så kolla hur stora dom är först. Om dom är små och ni har råd så kanske jag skulle beställt 15-20 extra.
Å andra sidan, med tårta så brukar det bli en hel del över. Så även om du beställer 82 bitar av den så blir det säkert kvar så att de flesta kan ta en bit till.
Så det kan ju vara bra att väga in i beslutet. Om du måste beställa många extra så påverkar det ju kostnaden också liksom om det är priset som är viktigt.
Om det är viktigt att det är just cupcakes så kanske det är värt att beställa extra så ni kan frysa in och spara några för att kunna fira första månaden som gifta sen med en eller ett par cupcakes