• 2000

Kolla bröllops svit

Ni som har bokat bröllops svit, fick ni kolla den på hotellet innan? Visst kan man kolla bilder på nätet. Men det är inte riktigt samma sak (enligt mig) som att se den i verkligheten.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Kolla bröllops svit
  • Chicita

Nu svarar jag inte i egenskap av någon som hyrt en svit, utan som någon som har hyrt ut...
    Jag har jobbat på hotell i 10 år, men inte sen nyår dock...
    Vår policy på hotellet sa att man inte släpper upp någon på rummet som inte har betalt för det.
    Alltså det är i princip bara efter att man checkat in som man får se rummet.

Anledningen till det är att vi inte vet vad ni gör på rummet om vi släpper upp er ensamma där.
    Det finns faktiskt dom som frågar om dom kan få se på ett rum (för att dom funderat på att hyra av någon anledning) bara för att dom behöver gå på toan.
    Hur kul är det för gästen som kommer sen och har en skitig toa?
    Och vissa provligger sängarna mm mm.

Så om du vill se en svit så ring och berätta vad du vill boka, om det finns ledigt det datumet och be om en visning.
    För det ger vi mer än gärna. Solig
    Däremot släpper vi sällan upp folk med egen nyckel liksom... 

• 2000

Nej jag förstår att man inte släpper in vem som helst hur som helst.

Utan det vi är ute efter är bara att få se rummet (visning) med personal.

Jag har jobbat extra som hotellstäderska. Kram Chicita du är så bra med alla dina goda råd!

Chicita skrev 2012-10-12 10:38:34 följande:
    Nu svarar jag inte i egenskap av någon som hyrt en svit, utan som någon som har hyrt ut...
    Jag har jobbat på hotell i 10 år, men inte sen nyår dock...
    Vår policy på hotellet sa att man inte släpper upp någon på rummet som inte har betalt för det.
    Alltså det är i princip bara efter att man checkat in som man får se rummet.

Anledningen till det är att vi inte vet vad ni gör på rummet om vi släpper upp er ensamma där.
    Det finns faktiskt dom som frågar om dom kan få se på ett rum (för att dom funderat på att hyra av någon anledning) bara för att dom behöver gå på toan.
    Hur kul är det för gästen som kommer sen och har en skitig toa?
    Och vissa provligger sängarna mm mm.

Så om du vill se en svit så ring och berätta vad du vill boka, om det finns ledigt det datumet och be om en visning.
    För det ger vi mer än gärna. Solig
    Däremot släpper vi sällan upp folk med egen nyckel liksom...
  • Chicita
    2000 skrev 2012-10-12 22:51:59 följande:

Nej jag förstår att man inte släpper in vem som helst hur som helst.

Utan det vi är ute efter är bara att få se rummet (visning) med personal.

Jag har jobbat extra som hotellstäderska. Kram Chicita du är så bra med alla dina goda råd!

Jamen då vet du ju...
    Ring och be att få prata med husfrun eller receptionschefen så får du säkert komma och titta Glad 
  • 2000

Jag extra jobbade då jag var ung och vacker. Så det var några år sedan nu :P.

Bra att jag vet att jag kan boka en visning. :)

Chicita skrev 2012-10-12 22:55:48 följande:
    Jamen då vet du ju...
    Ring och be att få prata med husfrun eller receptionschefen så får du säkert komma och titta Glad
  • Chicita

Hehe, man blir väl aldrig äldre än 25... I alla fall slutade jag fylla då Flört

Hotellstäd är ryggraden i alla hotell.
    Spelar ingen roll hur trevlig man är i receptionen om inte städ verkligen gör det dom ska (och om inte ledningen är för snåla på städminuter) Flört 
    Jag jobbade lite på städ också. Men repan var huvudsysselsättningen.

• Stike

Men ush vilka knäppa människor det finns.. Jag bad om att få titta på rummet vi var intreserade av, mest för att personalen inte visste så mkt om rummet, vissa detaljer jag ville veta. Jag blev faktiskt förvånad när jag kom dit och receptionisten gav mig nyckel så fick jag kolla själv. Det hade jag inte förväntat mig! Jag hade ringt flera gånger innan också och talat om vad det gällde så de visste att ja skulle komma, problemet var bara att hitta en dag att titta då rummet ej var upptaget :p (detta var ingen svit men en utav de finare rummen)

• Dalatösen

Vi har kollat runt på flera hotell och det som kan vara knepigt är att hitta en tid då det är ledigt. Har både blivit visad runt av personal och fått med ett gäng nycklar från receptionen och fått kolla själv, i alla fallen har det dock varit bestämt i förväg att vi skall komma.

• Chicita

Om personalen vet att ni kommer så är det oftast inte lika stora problem. För då har dom planerat in att kolla av rummen efter att ni gått om ni får nycklarna själva Flört
    Om man bestämmer ett möte av något slag, det kan vara en visning med personal, eller om dom inte har tid att visa runt så får man nycklarna - men det brukar ju ändå återkopplas på något sätt. Så är det ofta inga större problem. 
    En visning behöver inte vara tillsammans med personal. Men många gånger är det dock så.

Det är nästan alltid lättast att få en visning runt lunch dessutom, för då ska eventuella tidigare gäster vara utcheckade, men dom nya har inte kommit än.

Det är värst med dom där "spontan-besöken".
    Man går förbi ett hotell och tänker "här kanske vi kunde bo" och hoppar in och frågar om man får titta på lite rum, för man kanske vill bo på det här hotellet när man gifter sig, och kanske man kan få gästerna att bo här också...
    Den stackars receptionisten som står där då och får ta emot alla frågor har oftast inte mandat att godkänna en sådan visning, och kan inte heller ge några specialpriser.
    Det har hänt att folk går ut och är supersura för att dom inte fick se rummen (som kanske var upptagna till och med) och för att man inte genast gav dom 50% rabatt. 
    Jag har sett facebook-inlägg efter såna gånger "Bo inte på hotell XXXXX, receptionisten är fet, ful och dum i huvudet + elak och man kan inte ens få titta på rummen när man tänkt lägga flera hundra tusen där"
    (Även om dom betalar för alla rum så blir det knappast flera hundra tusen, inte ens hundra tusen långt därifrån Tungan ute )

Alltså - kontentan av det hela:
    Vi hjälper gärna till om vi kan. Men att bestämma något i förväg underlättar för alla, och då kan man även få en offert i handen när man kommer om man frågat efter kostnader för rummen när man bokade besöket.

• Dina

Jag tycker ni ska leta vidare om ni inte får se rummet, vad har de att dölja liksom? Mina underbara föräldrar överraskade oss med en weekend i en svit på Torekov Spa-hotell som bröllopspresent (åkte aldrig på bröllopsresa, utan blev ditslussade utan att veta vart vi var påväg! helmysigt! Solig ). Innan dess hade de varit och kollat på ett par hotell i närheten, men alla har inte en bröllopssvit och vissa sviter är som städskrubbar (jag är inte kräsen, men det är trots allt er bröllopsnatt och den kommer aldrig åter och det ska verkligen kännas speciellt) När tom min garvade mamma backar ut ur rummet (en av mina tärnor berättade detta senare) med en "var det allt"-min så var det verkligen inte mycket att hurra för!
    så kolla runt, jämför och välj med omsorg (kan ju löna sig ekomomiskt också att jämföra; mer för pengarna liksom!) 

• 2000

Chicita skrev 2012-10-13 09:45:19 följande:Om personalen vet att ni kommer så är det oftast inte lika stora problem. För då har dom planerat in att kolla av rummen efter att ni gått om ni får nycklarna själva Om man bestämmer ett möte av något slag, det kan vara en visning med personal, eller om dom inte har tid att visa runt så får man nycklarna - men det brukar ju ändå återkopplas på något sätt. Så är det ofta inga större problem. En visning behöver inte vara tillsammans med personal. Men många gånger är det dock så.Det är nästan alltid lättast att få en visning runt lunch dessutom, för då ska eventuella tidigare gäster vara utcheckade, men dom nya har inte kommit än.Det är värst med dom där "spontan-besöken".Man går förbi ett hotell och tänker "här kanske vi kunde bo" och hoppar in och frågar om man får titta på lite rum, för man kanske vill bo på det här hotellet när man gifter sig, och kanske man kan få gästerna att bo här också...Den stackars receptionisten som står där då och får ta emot alla frågor har oftast inte mandat att godkänna en sådan visning, och kan inte heller ge några specialpriser.Det har hänt att folk går ut och är supersura för att dom inte fick se rummen (som kanske var upptagna till och med) och för att man inte genast gav dom 50% rabatt. Jag har sett facebook-inlägg efter såna gånger "Bo inte på hotell XXXXX, receptionisten är fet, ful och dum i huvudet + elak och man kan inte ens få titta på rummen när man tänkt lägga flera hundra tusen där"(Även om dom betalar för alla rum så blir det knappast flera hundra tusen, inte ens hundra tusen långt därifrån  )Alltså - kontentan av det hela:Vi hjälper gärna till om vi kan. Men att bestämma något i förväg underlättar för alla, och då kan man även få en offert i handen när man kommer om man frågat efter kostnader för rummen när man bokade besöket. Tack för ditt tydliga svar! Kram :). 

Svar på tråden Kolla bröllops svit