• Fremm

Vill ha tips på passande låtar till vårt bildspel...

Hej,

Har just scannat in en massa bilder på mig och min m2b som ska vara i ett bildspel från bröllopet...

Det blir bilder från när han va liten upp till vuxen ålder, sen bilder på när jag va liten upp till vuxen ålder och sist blir det bilder på oss från när vi träffades och vår familj.

Nu vill jag hitta lite roliga och passande låtar till oss, har ni några tips på vad man kan ha?

Tänkte t ex på när jag va liten skulle man kunna spela "isn't she lovely" med Stevie Wonder, och då vill jag ju ha en passande på honom när han va liten... sen något tuffare när vi blir äldre... min m2b gillar ju rock och hårdrock bland annat så jag funderar på "I wanna rock" på ungdomsbilderna av min m2b då han hade långt rockigt hår...

Vore tacksam för lite tips på bra och passande låtar! :)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vill ha tips på passande låtar till vårt bildspel...
  • Alyllyra

Oj vad svårt när man inte känner er... Spontant tänker jag på "Nature boy", den som är i början på Moulin Rouge, jag tycker den är så söt. Annars kanske en sökning på "boy" eller "baby boy" på spotify/wimp/googe kan ge nått. Beyonce har väl en låt som heter nått sånt?
    Det kan också vara rätt kul med typ en söt barnvisa sjungen av ett barn och sedan bryta av den med "I wanna rock".

När jag har gjort bildspel tidigare har Queen nästan alltid fått vara med på ett hörn, de har bra takt och musik :) Och nästan alla gillar Queen...

Annars försöker jag hitta låtar som har text som passar på det som visas. Min egna favorit om det ska visas bilder på mig är "I wish" med Skee-lo eftersom den börjar "I wish I was a little bit taller...", vilket är precis så jag känner

• Fremm
    Alyllyra skrev 2012-10-19 13:51:53 följande:
    Oj vad svårt när man inte känner er... Spontant tänker jag på "Nature boy", den som är i början på Moulin Rouge, jag tycker den är så söt. Annars kanske en sökning på "boy" eller "baby boy" på spotify/wimp/googe kan ge nått. Beyonce har väl en låt som heter nått sånt?
    Det kan också vara rätt kul med typ en söt barnvisa sjungen av ett barn och sedan bryta av den med "I wanna rock".

När jag har gjort bildspel tidigare har Queen nästan alltid fått vara med på ett hörn, de har bra takt och musik :) Och nästan alla gillar Queen...

Annars försöker jag hitta låtar som har text som passar på det som visas. Min egna favorit om det ska visas bilder på mig är "I wish" med Skee-lo eftersom den börjar "I wish I was a little bit taller...", vilket är precis så jag känner
    Åh tack för tipsen, jättegulligt av dig! :)

Jag förstår att det är svårt att tipsa om musik när man inte känner personerna i fråga men det är precis som du skriver lite allmänna söt musik - som du skriver... ska lyssna på nature boy eller kolla lite och söka på det. Beyonce sjunger väl if I were a boy - den är fin men vet inte om den passar så bra till detta ;)

Queen funkar ju alltid som sagt, bra tips! :)

Får leta vidare i helgen och tar gärna emot fler tips om någon kommer på...

När jag ville bli modell när jag va yngre (har en del modellbilder) så tänkte jag använda låten "I wanna be a supermodel" passar ju rätt bra ;) svårare till min blivande än till mig tycker jag allt :)
Svar på tråden Vill ha tips på passande låtar till vårt bildspel...