malli716 skrev 2012-10-15 23:29:33 följande:
Jag har testat Sheer cover foundation och jag gillade den inte. Jag har väldigt känslig hud och lite mer åt det torra hållet. Sheer cover fungerade inte på mig. Den levde inte alls upp till allt den lovade. Däremot kan jag verkligen rekommendera Id bare minerals, finns på kicks, vissa åhlens och på salong. Myyyyycket bätte än Sheer cover. Något dyrare men verkligen så mycket bättre!!!!
Jag har provat ansiktskrämen från Neutrogena som daniiel tipsade om också men den funkade inte heller på mig. Jag använde den tillsammans med rengöringen och min hud blev först torr, sedan lossnade den i stora flagor och till sist fick jag massor av finnar. HUA, aldrig mer.
Jag har nog provat de flesta ansiktskrämer, billiga som dyra men ingen har fungerat. Eller jo, de fungerar bra i 4-5 veckor men sedan är det som om huden "vänjer" sig och krämen sluat att fungera och antingen blir jag supertorr eller superflottig i huden + mängder av finnar och svarta, stora porer. Nu har jag en underbar ansiktskräm från Peter Tomas Rooth. Tyvärr är den svindyr (ca700kr) men den räcker typ 6 månader. Men jag har å andra sidan aldrig någonsin haft så bra hud som nu efter att jag började använda den så jag får väl vackert betala =) Den finns nästan bara på salong men jag vet att jag sett den på internet också.
Rengör ansiktet gör jag med ACO rengöringslotion och det har jag gjort sedan jag börjats sminka mig för ca 12 år sedan. Den har alltid gjort sitt jobb och den kommer jag nog aldrig byta ut. =)
Längesen du skrev detta men skulle du vilja tipsa om namnet på din ansiktskräm från Peter Tomas Rooth? :)