• asac1

Snälla hjälp! Lokal runt Malmö-lund för ca 60 pers!

Hej!
    Jag är jättestressad, fast att jag kanske inte borde det. Vi gifter oss i augusti 2013. Men vi MÅSTE hitta en lokal.

Det som vi har som "krav" är:  för 60 pers + plats för dans.
    Vi vill gärna ha vigseln utomhus på samma plats, så en fin trädgård eller park i närheten.

Vi har kollat på bla margarethapaviljiongen, ingvar strands blomsterskola i vellinge, törringelund och alnarp.

Var har/ska ni gifta er??

Vi hade varit supertacksamma för alla tips! 

• Svar på tråden Snälla hjälp! Lokal runt Malmö-lund för ca 60 pers!
  • yavanna81

Som jag skrivit i en annan tråd så har jag en lista jag satt ihop när vi skulel gifta oss med ca 50 ställen i Skåne som jag kan skicka om du skickar ett pm med din mail. Det är inga ställen som ligger centralt utan ute på landet, mest slott och gästgiverier. Det är på inget sätt heltäckande, men kan användas som inspiration.

Vi gifte oss själv på Kronovalls slott (www.kronovall.se), det var helt fantastiskt. Du kan läsa en recention här: www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m4209605.html

• lillsmilla

Katrinetorps landeri tyckte jag var jättefint när jag var där på en föreläsning!

• Nikkita

Vi gifte oss på heleneholm slott i Malmö i somras! 

http://www.heleneholmslott.se/

Vi är såå himla nöjda med allt. Personalen tog hand om oss från det att vi bokat till dagen efter då vi hämtade hem saker Solig Vi var 50 pers & det var gott om plats både för middag & dans efteråt! 

Vi vigdes utanför slottet, jag gick ner för rödamattan fram till "altaret" & allt var så fint. Det finns gott om fina ställen där man kan fotas runt om & på slottet. 

Lite bilder från vårt bröllop: 

• asac1

wow nikkita! Det va jättevackert! Precis så som jag tänkt mig!!!!
    Är det ok om jag frågar om er budget och vad allt blev på heleneholmsslott? Dryck och så?

tack för att du delade dina bilder!

• Nikkita
    asac1 skrev 2012-10-17 08:38:53 följande:
    wow nikkita! Det va jättevackert! Precis så som jag tänkt mig!!!!
    Är det ok om jag frågar om er budget och vad allt blev på heleneholmsslott? Dryck och så?

tack för att du delade dina bilder!
    Självklart Glad vi gick inte efter någon budget, utan det fick bli vad det blev. 

Vi var runt på 3 olika ställen i Malmö & när vi kom till heleneholm så kände vi bara att det var rätt för oss. Vi avbokade 2 andra ställen vi skulle titta på efter att vi varit där. 

Heleneholmslott gick på 46.000kr (920 kr /pers. Vi valde ganska dyra rätter) + 17.000kr för fri bar hela natten (65kr /drink). 

Då ingick lokalen, personal, dukning, champange till brudskålen, 3-rätters middag, 4 glas vin till maten, ramlösa, avec, kaffe, de skar upp tårtan (som vi köpt på annat ställe), städning & otrolig service hela dagen!

Vi valde även att provsmaka några rätter innan, då vi var osäkra på vilka rätter vi ville ha. Det betalade vi 3000kr för & vi var då 6 pers. 

Hoppas att ni kan hitta det perfekta stället så som vi gjorde Solig Är det något annat du undrar så bara fråga!
  • BibbiP

Jag vet ett ställe där de har byggt om en skånsk stenlada till festlokal, jättehärlig. Hedegården heter det, ligger ca 2 mil från lund, lite längre från Malmö. Gården har en fin park så det borde gå bra att gifta sig där. Man får dock ta med sig egen mat och dryck eller ordna catering. På www.hedegarden.se finns bilder och så!

Lycka till! 

• asac1

Nikkita: Oj det va nog lite i överkanten för oss. Men fint är det där!

Bibbip: STORT tack för tipset. Kontaktade dom direkt, tyckte det va jättefint, vad jag såg på bilderna.

• asac1

Igår va jag o sambon och tittade på Hedegården. Jättefin! Det blir nog den. Men det ligger en bra bit bort. Funderar om man kan hyra buss till alla gästerna. men vet inte riktigt vad det kostar, har skickat några offertförfrågningar.

Men jag tar fortfarande tacksamt emot fler tips på fina ställen i södra skåne då vi inte helt har bestämt oss än! 

• thomazine

Vi ska ha vår fest på Margullgården mellan Bjärred och Lund. Det som inte syns på bilderna är ovanvåningen som är jättemysig att ha middagen i. Kolla på www.margullgarden.se Vad fin Hedegården var! Den har jag inte sett innan, och jag som letat lokaler överallt

Svar på tråden Snälla hjälp! Lokal runt Malmö-lund för ca 60 pers!