• gusmelinka

Vilken brudklänning?

Som du kanske anar skulle jag vilja be om din hjälp i mitt val av klänning. Jag är ute efter en lantlig, romantisk och lite sagolik klänning. Festen kommer hållas i en lada. Färgtema är pudriga nyanser av rosa, beige och grå och även brudbuketten kommer gå i dessa färger. På de övre bilderna ser du hur jag ser ut i respektive klänning. Den nedre vänstra bilden visar en mer korrekt färg på Klänning 1, som är puderrosa över bysten och ljust beige nedtill. Den nedre högra bilden visar lite mer hur Klänning 2 ser ut baktill, v-ringning med volanger av spets. Det är dock den vita varianten av klänningen som är aktuell. På bild 1 har jag låga skor och på bild 2 högklackat. Kommer ha högklackat vid vigseln.

Vilken klänning tycker du jag ska välja? Varför?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken brudklänning?
  • Chicita

Jag tycker att ettan passar bättre in på din beskrivning av den känsla ni vill få fram.
    Tvåan känns mer forcerat romantisk om du hänger med i mitt tankesprång 

• Niini

Ingen av dem är speciellt snygga (eller romantiska) i mitt tycke. Men om jag måste välja en så blir det tvåan för den ser bättre ut på dig.

• TheD

Klänning nr ser otroligt stor ut på dig. Tvåan är klart finast men tillhör inte ladan ;) Lite mer åt Downton Abbey :)

• gusmelinka

Tack för ditt svar Chicita!

Vad gäller ditt svar Niini är jag tacksam över ditt svar på frågan. Förolämoningen av mig och mitt val av klänning hade jag dock klarat mig utan...

• daniiel

Jag håller med om att den första klänningen, ettan, ser lite stor ut och framförallt för lång ut. Jag antar dock att det är något som går att ordna :)

• gusmelinka

Jag är så tacksam för er input =)

Butikerna i fråga hade endast ett ex av varje klänning, så jag är inte säker på att det är min storlek på någon av klänningarna. Klänning 1 är nålad ihop i ryggen, så den är absolut en aning stor. Den är ju för lång också! Kommer bli bättre med ett par högklackade skor till och självklart kommer ju längden anpassas efter mig om jag bestämmer mig för den klänningen.

• daniiel

Precis min tanke med ettan, att den ju bör gå att ordna i en storlek som passar för dig och då tror jag den kommer se toppen ut :) Jag tycker den är väldigt passande för stilen på ert bröllop som du beskriver den :)

• Chicita

Jag tror att du kommer bli nöjd med ettan, speciellt efter ändringarna Glad

• fierce

1:an tycker jag, jättefin! Lite justering med storleken och ett par klackar så är den perfekt! :) Den andra faller inte mig i smaken så valet är enkelt ;)

Svar på tråden Vilken brudklänning?