2frågor gällade dryck
Fråga nr 1 Hur många glas rött/vitt vin samt burkar 33cl öl/cider räknar man på till förrätt och varmrätt per person? Fråga nr 2 Ni som haft bar, hur mycket tog ni betalt per glas vin/burk öl/ flaska cider? Tack på förhand!
Fråga nr 1 Hur många glas rött/vitt vin samt burkar 33cl öl/cider räknar man på till förrätt och varmrätt per person? Fråga nr 2 Ni som haft bar, hur mycket tog ni betalt per glas vin/burk öl/ flaska cider? Tack på förhand!
1) man beräknar 1 glas till förrätt och två glas till varmrätt, om man har någon som serverar. Om man har självservering räknar man på en halv flaska per person till varmrätt. Finns guider på tasteline eller systembolagets hemsida har jag för mig. 2) om vi inte har öppen bar kommer vi att ta 10:- för vin/öl/cider/drink. Alkoholfritt gratis såklart.
1. I vår catering ingår 1 glas vin till förrätt och 1 glas med påfyllning till huvudrätt. Detta ger istället en flaska om de vill dricka något annat.
Jag tyckte det var ganska snålt eftersom en läsk är mycket billigare och eftersom knappt någon kommer dricka vin så lade vi till fri påfyllning under middagen eftersom de som dricker läsk ofta dricker större mängder. Den extar påfyllningen betaalr vi bara för de flaskor som går åt så alltså billigt för läsk och dyrt för vinglasen.
2. Vår catering bestämmer barpriserna så det blir som en vanlig bar men något billigare.