Tips på bra bröllops sånger?
Undrar om man kan få tips på bra kärlekslåtar som man kan spela under cermonin? Gärna Disney =) tack på förhand!
Undrar om man kan få tips på bra kärlekslåtar som man kan spela under cermonin? Gärna Disney =) tack på förhand!
Det må vara en uttjatad låt, men då det är mitt favoritband så säger jag: Kent - utan dina andetag. En vän till oss, som har fantastisk sångröst, ska spela den för oss under vigselceremonin.
Några förslag på Disneylåtar är ju
Can you feel the love tonight - Lejonkungen
A whole new world - Aladdin
I see the light - Trassel
Kiss the girl - Lilla sjöjungfrun
So this is love - Askungen
A dream is a wish your heart makes - Askungen
At the beginning - Anastasia
If i never knew you - Pocahontas
Far longer than forever - Svanprinsessan
You'll be in my heart - Tarzan
Once upon a dream - Törnrosa
Bella notte - Lady & Lufsen
Och det finns ju svensk text till alla, om man hellre vill ha det :)
Stiftelsen med "Vart du än går" (kommer vår solist sjunga i kyrkan) Thomas Dileva med Miraklet
Disney har ju en egen bröllopsplata på Spotify också. Disney's Fairy Tale Weddings heter den. Då är det ingen sång, bara fin musik. Vi tänkte ta valsen till en av dem låterna. Vi tycker både sjukt mycket om Beauty and the Beast, men det kanske blir lite konstigt..? Annars tycker jag om So This is Love.
Ptja.. Må så vara. Så pass insatt är jag inte i den tecknade filmens värld och kan inte direkt påstå att jag bryr mig. Det är som sagt tecknade, kända filmer med låtar som passar bra för bröllop. Det borde duga ;)
Haha ingen fara, nu vet jag ju ;P Jag är bara inte intresserad av tecknad film alls egentligen. Ser det aldrig, om jag inte "måste" med dottern. Jag tycker alltså inte att det är någon skillnad på filmerna, vem som gjort dom osv. Alla är lika för mig :P