• Mickepicke

Tips på bra bröllops sånger?

Undrar om man kan få tips på bra kärlekslåtar som man kan spela under cermonin? Gärna Disney =) tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på bra bröllops sånger?
  • kitkät

Det må vara en uttjatad låt, men då det är mitt favoritband så säger jag: Kent - utan dina andetag. En vän till oss, som har fantastisk sångröst, ska spela den för oss under vigselceremonin. 

• daniiel

Några förslag på Disneylåtar är ju

Can you feel the love tonight - Lejonkungen

A whole new world - Aladdin

I see the light - Trassel

Kiss the girl - Lilla sjöjungfrun

So this is love - Askungen

A dream is a wish your heart makes - Askungen

At the beginning - Anastasia

If i never knew you - Pocahontas

Far longer than forever - Svanprinsessan

You'll be in my heart - Tarzan

Once upon a dream - Törnrosa

Bella notte - Lady & Lufsen

Och det finns ju svensk text till alla, om man hellre vill ha det :)

• sanna88

Stiftelsen med "Vart du än går" (kommer vår solist sjunga i kyrkan) Thomas Dileva med Miraklet

• Kaffegrus

Disney har ju en egen bröllopsplata på Spotify också. Disney's Fairy Tale Weddings heter den. Då är det ingen sång, bara fin musik. Vi tänkte ta valsen till en av dem låterna. Vi tycker både sjukt mycket om Beauty and the Beast, men det kanske blir lite konstigt..? Annars tycker jag om So This is Love. 

• Vichy
    daniiel skrev 2012-10-21 18:03:34 följande:
    At the beginning - Anastasia

" target="_blank">

Far longer than forever - Svanprinsessan

" target="_blank">

Förlåt att jag leker Disneypolis nu...

Men Anastasia är en Twentiet Century-Fox film, och Svanprinsessan är en New Line Cinema film!
    Båda är iofs gjorda av tidigare anställda på Disney, det är därför de går i den stilen...

"Anastasia är regisserad av Don Bluth och Gary Goldman, två avhoppade konstnärer från Disney."
    sv.wikipedia.org/wiki/Anastasia_(film,_1997)

"Svanprinsessan regisserades av Richard Rich som tidigare jobbat hos Disney."
    sv.wikipedia.org/wiki/Svanprinsessan
  • daniiel

Ptja.. Må så vara. Så pass insatt är jag inte i den tecknade filmens värld och kan inte direkt påstå att jag bryr mig. Det är som sagt tecknade, kända filmer med låtar som passar bra för bröllop. Det borde duga ;)

• Vichy
    daniiel skrev 2012-10-22 18:43:33 följande:
    Ptja.. Må så vara. Så pass insatt är jag inte i den tecknade filmens värld och kan inte direkt påstå att jag bryr mig. Det är som sagt tecknade, kända filmer med låtar som passar bra för bröllop. Det borde duga ;)
    Nej, egentligen är det väl inte så viktigt,

det är bara mina egenheter att jag måste "utbilda" folk om det...
    Men alla har vi väl våra störningar ;) 
  • daniiel

Haha ingen fara, nu vet jag ju ;P Jag är bara inte intresserad av tecknad film alls egentligen. Ser det aldrig, om jag inte "måste" med dottern. Jag tycker alltså inte att det är någon skillnad på filmerna, vem som gjort dom osv. Alla är lika för mig :P

Svar på tråden Tips på bra bröllops sånger?