• Maria Ryd

Vad har ni skrivit i era förlovningsringar?

Hej!
    Beställde våra förlovningsringar i går.
    Undrar nu vad ni skrivit i era ringar? Skall gå till en guldsmed och göra inskriptionerna när ringarna kommit men jag vet inte vad vi skall skriva?
    Tips tack! <3

• Svar på tråden Vad har ni skrivit i era förlovningsringar?
  • Alyllyra

I våra står det den andres namn samt datum då vi förlovade oss (3/9 2012). Men man kan ju skriva precis vad man vill: ett citat, ett hjärta, bara ett datum, bara namnen, nått roligt minne...

• Chicita

Tekniskt sett så har vi inte skrivit något alls i ringen. Vårt står på utsidan Flört

På min står:
    Hans namn & Mitt namn 09-03-05

På hans står:
    Mitt namn & Hans namn 09-03-05

Sen har han lagt till 03-09-11 på utsidan av sin ring också, innan vigseln 

• Principisessan

i min förlovningsring står endast förlovningsdatumet. Hans namn och vigseldatum kommer stå i vigselringen.

Lite kul är att min vigselring är gammal, så den är ny för mig men funnits i många år.
    I den fanns inskriptionen "lars och malin 35 år". Så den har fått vara en 35-års bröllopspresent en gång i tiden. Tyckte det var fint. Dock så har den gamla inskriptionen fått slipas bort för att istället ha vår nya inskiption.

• Lisen50

I våra förlovningsringar så står det Namnet, datum och 4ever (forever)
    I min vigselring kommer det stå With Love och datum, vi graverar in vigseldatum i hans förlovningsring.

• CoG

Våra släta titanringar som vi har nu kommer att bytas ut mot andra ringar då vi gifter oss.
    I dom nuvarande står det "Love is the answer" ("Love is always the answer" rymdes inte, annars hade det stått det ist).

Jag kommer att ha samma text på sidan av en ringen då vi gifter oss och mannen kommer att ha samma text i sin ring.

Vi tycker om det ordspråket och det är ju något som alltid gäller och som är bra att bli påmind om.

• maxmamma

i våra förlovningsringar står det mitt namn plus datum i hans ring o i min står det hans namn o datum

Då jag inte tycker om min förlovningsring så kommer jag att byta ut den mot en smalring i vittguld som det inte ska stå något i o sen blir det en alliancering i vitt guld med brilliantslipade diamanter o det ska inte vara nån gravyr i heller

sambon ska ha sin förlovningsring som vigsel ring i vardagen och så ska jag köpa en annan ring i röttguld som är lite lyxigare o finare som han ska ha till finare typ när man går ut o äter ute o på högtidsfester.

tror inte han heller ska ha nån extra gravyr i förlovningsringen o inte nån gravyr i den finare o lyxigare ringen heller.

Vet inte varför jag/vi känner för att gravera in nytt men det är bara en känsla jag/vi har... svårt o förklara typ Obestämd 

• Silme

I våra förlovningsringar står det våra respektives namn, förlovningsdatum och "meleth nîn" (min älskade på sindarin).
    Vigselringarna är inte graverade än (gifte oss i augusti) eftersom vi inte riktigt bestämt oss för vad det ska stå i dem.

• Krystal

Bara respektive namn och datumet "24-06-04"...m2b kommer sen att få vigsel datumet också..

Svar på tråden Vad har ni skrivit i era förlovningsringar?