• Mumin

Jag har page, frisyrtips?

Jag har en kortklippt page (käklinjen ungefär), tror ni att jag på något sätt kan piffa upp håret på vår dag? Jag vill gärna ha liiite uppsättning, även att jag vill ha det väldigt enkelt! Funderar på några spännen eller så med kallor eftersom min buket skall bestå av tre eller fem stora kallor.

Hur gör ni andra med page?

//Mumin

• Svar på tråden Jag har page, frisyrtips?
  • Chicita

Du kan ju prova att googla: wedding hair short bob
    Och kolla bilder.

Det finns mycket man kan göra med spännen, eller så kanske du kan locka det lite lätt för att få lite mer volym och sen använda en tiara eller diadem. 

• johbeh

När ska du gifta dig? Jag har till käken men ska spara till juni för att få lite mer längd. Min frissa säger att det inte är något problem :) med håruppsättning.

• Lipan

Jag valde löshår, såg ut så här när vi gifte oss:

Denna bild är tagen på bröllopsfesten, två månader efter själva giftermålet, så håret var väl ca 2-3 cm längre då, men här är det utan löshår:

Så även om man har page, så går det att fuska sig till en uppsättning. Glad
  • ylvaholn

Jag hade page i en väldigt enkel uppsättning. Hade sparat håret till bröllopet också, så långt har jag inte nu :)

(fotot är taget av vår fotograf marcus nyberg)
  • ylvaholn

Fint med lösa lockar tycker jag också!

• Mumin

Ylvaholn, Sådär har jag också tänkt! Har även börjat att fundera på att ha något litet diadem eller så istället för att faktikst sätta upp håret... tänk att det skall vara så svårt!!!

Svar på tråden Jag har page, frisyrtips?