Inlägg från: linda 86 |Visa alla inlägg
  • linda 86

Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??

Okej, men det låter väll jätte bra! Förstår att man inte kan ha så stor budget när man är mammaledig, har själv två barn en pojk som är 6 år och en flicka som är 2,5 år. Jag tycker att det blir tajt med våran budget som ligger på 120 000 kr :) det beror ju helt på hur man vill ha det! Vi ska nog ha band, vi hade ett på gång men dom kan inte nu så jag har kontakt med ett band som heter cover station! Var ska du göra hår och makeup? Jag har bokat tid hos ateljé liva och så kommer det dit en sminkös. Jag var in och provade en klänning i nov som jag fastnade för men bestämde mig för att vänta och titta vad dom fick in för nyheter! När jag var in igen i januari och provade några klänningar så hittade jag ingen som riktigt stämde men då tog dom fram den klänningen jag provat tidigare och den känns så rätt så jag köpte den :)

• linda 86
    JennieG skrev 2013-02-11 10:47:29 följande:

Hej, Jag hoppar in här i tråden jag också. Vi ska gifta oss den 3/8 i Amsberg och sen blir festen på Rankhyttans herrgård där vi alla kommer att övernatta också.

Cover station är bra, vi har bokat dom till vår fest. Dom spelade på en god väns bröllop förra året och de var jätteduktiga.

Vilka datum gifter ni andra er?

Vilken fotograf ska ni andra ha och vad betalar ni?

vad roligt! jag har hört att dom ska  vara jätte bra! vad får ni betala för dom? vi fick ett pris på 7500 jag tycker det bar ett bra pris. vi gifter oss den 20/7 i torsångskyrka. fotograf blir antagligen patrik som håller till vid tempo på stan har inget pris på det än då det är min svärfar som fixar! ni då?
  • linda 86

Okej bra att kunna göra saker själv det drar ju ner lite på kostnaderna :) nu har jag bytt salong att göra håret på fick bli på younic för där fick jag både hår och make till samma pris som bara håret skulle gå på om jag gör den på ateljé liva.

• linda 86

Verkligen :) idag har vi även bokat hotell för bröllopsnatten

• linda 86

Vi har bokat den stora sviten på scandic det är bubbelbad i den också. Vi får checka in vid 12 men vi kunde ringa dagen innan och kolla om någon bodde där och om inte fick vi komma tidigare!

• linda 86

Var det någon mer än jag som var på bröllopsmässan idag??

• linda 86

Jag var också där på den sena visningen den var bra, men det var så at dom hade börjat packat ihop lite när jag kom in också! Tårtan var god vi har redan beställt tårta därifrån :) jag har allt ganska klart för mig men roligt att titta lite ändå, när gifter ni er??

• linda 86

Ja den med choklad är jätte god! Vi tänkte ta den först men sen så tog vi en med hallon istället tror att chokladen blir lite mastig när man har ätit en tre rätters middag innan :) jag vet inte om dom kör ut vi ska hämta tårtan själva iallafall. Vi gifter oss den 20 juli. Ska ni gifta er i Falun?. Vi gifter oss i Torsångskyrka kyrka och har sen festen i församlingshemmet bredvid.

• linda 86

Vi ska också löpa ring därifrån där kan man ju även special beställa hur man vill ha ringen! :)

• linda 86

Idag skickade vi ut inbjudningarna :)

Svar på tråden Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??