Inlägg från: linda 86 |Visa alla inlägg
  • linda 86

Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??

Nej men hon trodde att det skulle ta mellan 1 och 1,5 Tim med dekorationerna och då kommer tårtan kosta ca 3000! Har varit runt och kollat priser på andra ställen och ALMAs hade nästan det bästa priset per bit.

• linda 86

Nu var det länge sen någon skrev hur går det för alla??

• linda 86

Det är lite samma här! Idag har jag varit och gjort beställningen på blommorna vi ska ha :) Ringarna är beställda och lämnade på gravering! Jag vill också ha stolsöverdrag istället för som tråkiga stolarna i lokalen ser mycket lyxigare ut, men vi har inte bestämt hur vi ska göra sy egna eller hyra, vad ska du göra med dina sen?? :) jag kommer på nya saker hela tiden, kan inte ens sova riktigt på nätterna. Är också dålig på det här med att be om hjälp men ibland måste man :) bokat tid med präst och vaktmästaren ska jag göra också är så drygt att man bara får ha lokalen i ett dygn jag har ringt och kollat om man kunde betala för fredagen och söndagen men det fick vi inte :( DRYGT!!!

• linda 86
    JonnaDennis skrev 2013-04-28 19:25:46 följande:

skönt :) jag kanske är intresserad hur ska du sy dom?? Vi ska vara i församlingshemmet, vaktmästaren sa att det inte var några problem att låna den tidigare men man var tvungen att prata med prosten som sa nej! :( jag tänker om man ändå får nyckeln på fredagen borde man väll kunna duka på kvällen! Du kan ju höra du med om vad dom säger!
  • linda 86

Blev lite fel med inlägget :)

• linda 86

Ja visst är det knepigt vi är nog iallafall intresserad av dom :)

• linda 86

Vad tråkigt! Frågade du om ni fick duka tidigare?? Ska ni hyra dukar där??

• linda 86

Okej, Ann-Gerd Jansson heter hon. Det går bra för oss har ju lite längre tid kvar än er men det mesta känns ganska klart :) hörde prästen av sig till er?? Vi har inte träffat våran än?? Vilken ska ni ha?? Jag hämtade ut våra ringar i fredags är så nöjd!! Håller nu på och skissar lite på bordsplanering och festprogram, vad har ni med i erat??

• linda 86

Ja jag ringde och pratade med henne för jag frågade först vaktmästaren och han sa att han inte såg några hinder med det men att jag skulle ringa henne först! Jag tycker ändå man kan få duka på fredag kväll om det inte är några folk där, men det är väll som det är! Alkohol servering fick vi skicka ett mail till en annan präst om hur mycket vi skulle ha. Vi ska iallafall ha städare som kommer vid 5 tiden på söndag morgon så det ska väll funka :)

• linda 86

Okej då kanske man ska ringa prästen snart då! Har ni varit i kyrkan och tränat??

• linda 86

Okej! Nu är det väll inte så långt kvar för er?? Börjar ni bli nervösa??

• linda 86

Åå vad roligt :) vad fick ni göra??

• linda 86

Okej, låter roligt :) jag börjar på att bli lite nervös för att det ska komma snart!

• linda 86

Man får hoppas att dom är snälla mot mig också! :) har ni fixat allt klart nu??

Svar på tråden Är det någon som ska gifta sig i Borlänge??