Ok, nu ska jag vara väldigt ärlig.
Jag tyckte faktiskt inte att klänningarna var så fina.
Om man tittar på bilderna där man bara ser klänningar (ingen modell). Det finns en bild där alla tre färger är uppradade och sedan en bild där bara den blå klänningen är så ser det ut som att klänningarna är väldigt väldigt blanka i tyget. Något som jag personligen inte tycker är så fint.
Jag tycker att det är en ganska svårburen klänning. Det händer väldigt mycket på den. Det är rosor, drapering, fler roser, den diagonala skärningen fram på kjolen, "resår" i ryggen och en stor rosett + då som sagt det blanka tyget.
Du är jag som sagt bara ärlig, och detta är bara personlig smak, men för mig är detta en sån där "skräck-klänning". Jag kan liksom inte riktigt se vem som verkligen kommer att vara fin i den.
Men vi har ju alla olika smak. Jag hade ingen åsikt alls om vad min tärna skulle ha på sig. Ville att hon skulle vara bekväm så hon fick välja fritt. Men om jag hade valt så hade jag dels valt en ganska "enkel" klänning, det vill säga med få detaljer. Och om det skulle vara detaljer hade jag låtit en detalj lysa för sig själv. Till exempel denna klänningen. Hade det varit en helt ren klänning hade det kanske inte gjort något med det blanka tyget. Eller om det bara varit rosor över bysten så hade det kanske varit jättesöt. Men för mycket av det goda blir för mig bara rörigt.
Om jag skulle ha haft flera tärnor hade jag också funderat på om alla verkligen ska ha samma klänning. Vi är byggda olika och den modell som är fin på mig kanske inte alls är fin på dig osv. Nu finns det ju flera kinaföretag och liknande som syr upp sina modeller i alla färger. Jag hade då i stället valt en färg och sedan hade tärnorna fått välja den modell som de kände sig mest bekväma i.
Så, det var morgonens ärliga inlägg. Jag vill absolut inte dissa ditt klänningsval men du frågade vad vi tyckte jag det var ingen klänning för mig helt enkelt.