• teddy

Om man verkligen vill att ögonskuggorna ska hålla...

Vilket märke??

• Svar på tråden Om man verkligen vill att ögonskuggorna ska hålla...
  • Boringbrick

Loreal Paris Studio Secrets professional smoothing resurfacing primer. Funkar super bra tycker jag, 179 kr på Kicks. Den slätar ut men håller också sminket på plats!  :)

• TheD

På tävlingar och uppvisngar använder jag och alla andra dansare hårspray. Lägger allt smink och sprayar :)

• eml33h

Too faced eye crease primer!

• mariefarah se

Eye primer - Make Up Store

Obs! Hårspray är inte så jätte bra för hyn att sprya hela ansiktet med som någon nämnde innan.

• augustesen

Jag har rätt oljiga ögonlock och använder MAC´s Paint Pot i Painterly. Funkar superbra!
    Har testat Urban Decay´s och den fungerade inte överhuvudtaget. Men allt fungerar olika på alla, vet många som rekommenderar UD så du får nog testa dig fram för att hitta bästa resultatet :)

Hårspray skulle jag nog inte använda..

• Jessa

Håller helt och hållet med om Eye-primer från Make up Store
    (jag har ögonskugga varje dag och skulle inte klara mig utan den). 

Mary Kays Eye Primer är också bra  

• TheD
    mariefarah se skrev 2012-10-27 16:37:11 följande:

Eye primer - Make Up Store

Obs! Hårspray är inte så jätte bra för hyn att sprya hela ansiktet med som någon nämnde innan.

Spela roll. Det sitter :) Har provat många olika ögonskuggor men sitter endast med spary för min och många andras del.
  • teddy

Okej, tack så mycket! :)

Ögonskuggorna då? Vilket märke? 

• eml33h

Med en bra primer funkar de flesta ögonskuggor bra.
    Se bara till att "mätta" primern ordentligt, alltså med mycket skugga.. främst om man har en primer som är lite kladdigare.. vet att många använder hightechlighter från Makeupstore, den är lite kladdig, själv har jag aldrig lyckats få den bra, men det är väl en träningssak.

Svar på tråden Om man verkligen vill att ögonskuggorna ska hålla...