Lupiner!
Nån som vet hur länge lupiner blommar?
Hade en tanke om att ha dem på bröllopet 3 augusti, men de kanske har blommat över då?
Nån som vet hur länge lupiner blommar?
Hade en tanke om att ha dem på bröllopet 3 augusti, men de kanske har blommat över då?
Beror väl på var i landet ni bor, men hos oss i Småland blommar de strax innan midsommar, så i augusti kan det nog vara svårt...
De har blommat över i augusti, tyvärr. Jag skulle rekommendera dig att kika på gladiolus istället, eller riddarsporrar, stormhatt eller lejongap-allesammans har blomform åt åtminstone liknande håll vad beträffar höga spiror med många blommor och mycket färg.
Äh det var ju surt :( Får kolla in de andra blommorna då :)
Fast jag har fortfarande blommande lupiner i trädgården :-P men annars håller jag med passionsblomman på hennes blomförslag
Är det några av de andra förslagen som växer vilt? Eller kan man köpa dem styckevis hos blomsterhandlare?
Alla kan beställas hos florissten. Bäst pris kan du få om du beställer hela buntar och gör varuvården (rensar stjälkarna från blad osv) själv.
Alla sorterna odlas också i trädgården, men att få fram många (om du behöver det) är inte så billigt.