Milagro och Zelini
Hej allesammans!
Idag var jag på mina första klänningsprovningar, fick med mig en kompis och kollade på två ställen i Stockholm där det inte var tidsbokning.
Först var vi på Milagro de Nahrin på Karlavägen. Bra, trevlig servicemoch ett stort utbud av Pronovias, LaSposa och White One. De hade säkert fler märken också. Hittade Allure, vilket jag inte trodde såldes i Sverige. Hon i butiken sa att de var ensamma om Allure och att de kunde ta in alla modeller om man ville. Så nu vet jag det
De var hur trevliga som helst fram till en lite bitchig kommentar precis innan vi skulle gå... Men jag fick i alla fall hjälp att ta reda på vilka modeller jag passar/inte passar i, så det var bra!
Sen var vi på Zelini på Kungsholmen. Inte lika stort utbud, men fler klänningar med snörning i ryggen och i andra vita nyanser än ivory. De har sitt eget märke. Trevlig personal, men det verkar inte vara så mycket "fart" i butiken. De såg rätt uttråkade ut innan vi kom och vi var ensamma i butiken hela tiden...
Hur som helst tänkte jag att jag skulle dela med mig lite. Om någon annan har bra/dåliga erfarenheter av nån av dessa (eller nån annan butik!) får ni jättegärna dela med er.