• solklart

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Jag känner mig helt vilsen i vart jag ska beställa klänningen som jag fastnat för. HIttar en massa fina klänningar, men det är den här jag alltid faller tillbaka på. Frågan är bara vart fasiken jag ska beställa ifrån. 

Så daniiel nu får du hjälpa en till stackars förvirrad blivande fru ;) 

Kan du rekommendera någon sida mer än en annan för just den här klänningen?  

Jag har kommit fram till att det är en Maggie S, men när jag hittade den första gången så var det på shopofbrides. Fast jag vet inte om jag vågar beställa därifrån då jag inte kunnat hitta så mycket bra kritik om dem. 

• solklart

Jag har nu beställt klänning från Dino, så nu är det bara att vänta. Det blev inte den soim jag visat här inne tidigare, hittade en annan som jag fastnade för. 

Det jag undrar nu är, att på min beställning står det såhär:

02/18/2013 Pending   02/18/2013 Processing

Betyder det att de håller på och syr den? Det har stått så hela tiden. Brukar de även skicka bild på den eller är det bara om man ber om det?  

• solklart
    daniiel skrev 2013-02-21 17:40:47 följande:
    Jasså, vad blev det för klänning istället då? :)

Ja, det betyder nog mest troligt att dom håller på att sy den. Det brukar dock inte stämma så jättebra det där och ibland uppdaterar dom inte, även om klänningen är klar och har skickats. Bild på klänningen innan den skickas brukar man inte få, även om man ber om det.
    Ah, men då är det bara att vänta då. Brukar de komma med bud ända fram till dörren? 

Det blev den här:

Jag hade hakat upp mig på att jag prompt skulle ha en "one-shoulder" men när det släppte så fanns det flera att välja emellan. Den här var fin och jag älskar hur den ser ut baktill. Dessutom väldigt bra pris :) 

• solklart
    Larssonmaria86 skrev 2013-02-21 21:15:57 följande:
    Solklart: Vad fin den var! Lägg gärna ut bild sen när du fått den :)
    Tack! Ja det ska jag absolut göra :) Älskar att se andra lägga upp bilder och omdömen på beställda klänningar. Är ju skitbra att man kan hjälpa varandra på det sättet.
  • solklart
    daniiel skrev 2013-02-22 17:17:02 följande:
    Ja, vanligtvis kommer klänningen med bud till dörren. Olika budfirmor gör ju lite olika, men dom flesta ringer inte före och dom kommer ju dagtid. Vilket är lite knepigt om man tex jobbar.

Men vilken vacker klänning! Jag vill absolut se bilder sen när du får hem din :)
    Ja då får man väl pallra sig hem en sväng om man hinner, alltså om de ringer när de är på väg eller så. Blir spännande när den dagen kommer :) 

Japp, jag fixar bild sen. Frågan är bara, ska jag låta sambon hjälpa mig att testa klänningen eller ta hem en kompis? Känns lite trist att låta honom se mig i den innan dagen D. Är lite kluven :S 
  • solklart
    daniiel skrev 2013-02-23 08:13:06 följande:
    Det gör du ju som du vill :) Min make såg mig i alla klänningar, jag brydde mig inte alls. Tvärtom, så var det viktigt för mig att få hans åsikt om klänningen. Om han tyckte den var fin, passade mig osv. Jag hade ju inte skorna, sminket, fixat håret och buketten samt slöjan på mig, så det blev ju en överraskning på bröllopsdagen ändå :)
    Där har du en poäng! Ja han får nog hjälpa mig att testa och så. Det tänkte jag inte ens på, så tack ska du ha :)
  • solklart

Idag kommer min klänning! Kunde fått den igår redan men ringde DHL och ändrade leveransadress till mitt jobb så då kommer den idag. Fort gick det! :)

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill