• Miss M

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Jag har fastnat för denna vackra skapelse:

http://www.dinobridal.com/discount-store-graceful-mermaid-ivory-scoop-waistband-satin-overlay-lace-sweep-train-wedding-dress-mwd085-p-1686.html

Tror du/ni att Dino kan göra den rättvisa? Och vågar jag beställa en klänning med dragkedja? Jag vill helst ha det, tycker det är så vackert med knapparna ovanpå (och det funkar ju inte på en klänning med snörning) Har jag förstått det rätt om det är en klänning i satin med ett spetslager ovanpå? Är det det som på bilden ser ut att vara slitsat...?

• Miss M
    daniiel skrev 2013-03-12 18:26:50 följande:
    Jag tror det. Dino är bra och har visat sig vara väldigt bra på klänningar i spets. Be att få se deras spetstyger, så du kan välja det du själv tycker bäst om. Dom skickar gärna bilder på mejlen. Och ja, det är mest troligt en klänning i satin med spetstyg över och med satinband i midjan. Slitsen ser ut att vara så att satinlagret under spets syns.
    Tack för tipset, har mailat nu!

Då ser jag inte helt fel på bilderna då, skönt att höra med någon mer... 
  • Miss M
    Cindy01 skrev 2013-09-05 11:14:56 följande:
    Fast där tycker jag inte jag blev klokare :/ Tyckte det var vilket som!! Sen är jag så förvirrad nu! Var och prövade en sjöljungfrumodell igen och den sitter kanon, men jag känner mig obekväm :( Tycker det blir svårt att dansa och så :( Så jag kan inte ta en sån klänning!!! Därför är jag tillbaka till ruta 1, känns som jag aldrig kommer att hitta klänningen med stort K. Nu litar det mot den klänningen jag fastnade för allra allra flört och det var Pronivia Pergola klänningen! Och till min förtjusning såg jag att Lakinna hade beställt just den från Dinobridal och den var ju kanon!! Så vacker. Men såg att hon skrivit att hon gjort ändringar och jag undrar VAD. Har mailat henne men inte fått svar. Hon är antagligen inte så aktiv längre.
    Alternativet att ha en sjöjungfrumodell först och sedan byta till festen finns också! Så gjorde jag. Hade min fina spetsklänning (från Dinobridals) tills själva middagen var slut och till första dansen bytte jag klänning. Den långa klänningen kunde jag inte ta upp släpet på på något bra sätt, så då kände jag att det var ett bra alternativ. Mycket bekvämt. (Bytte skor sen också, till ett par platta ballerina, hehe)
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill