• daniiel

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51

Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • daniiel
    Miss M skrev 2013-03-12 18:02:13 följande:
    Jag har fastnat för denna vackra skapelse:

www.dinobridal.com/discount-store-graceful-me...

Tror du/ni att Dino kan göra den rättvisa? Och vågar jag beställa en klänning med dragkedja? Jag vill helst ha det, tycker det är så vackert med knapparna ovanpå (och det funkar ju inte på en klänning med snörning) Har jag förstått det rätt om det är en klänning i satin med ett spetslager ovanpå? Är det det som på bilden ser ut att vara slitsat...?
    Jag tror det. Dino är bra och har visat sig vara väldigt bra på klänningar i spets. Be att få se deras spetstyger, så du kan välja det du själv tycker bäst om. Dom skickar gärna bilder på mejlen. Och ja, det är mest troligt en klänning i satin med spetstyg över och med satinband i midjan. Slitsen ser ut att vara så att satinlagret under spets syns.
  • Miss M
    daniiel skrev 2013-03-12 18:26:50 följande:
    Jag tror det. Dino är bra och har visat sig vara väldigt bra på klänningar i spets. Be att få se deras spetstyger, så du kan välja det du själv tycker bäst om. Dom skickar gärna bilder på mejlen. Och ja, det är mest troligt en klänning i satin med spetstyg över och med satinband i midjan. Slitsen ser ut att vara så att satinlagret under spets syns.
    Tack för tipset, har mailat nu!

Då ser jag inte helt fel på bilderna då, skönt att höra med någon mer... 
  • Frullis

Ni som gör ändringar, typ lace up istället för zipper, lägger ni en beställning som vanligt och skickar ett mejl eller gör hela beställningen via mejl? Jag funderar på att göra en sådan ändring för att klänningen ska passa bättre.

• Alvstina
    Frullis skrev 2013-03-12 19:33:48 följande:
    Ni som gör ändringar, typ lace up istället för zipper, lägger ni en beställning som vanligt och skickar ett mejl eller gör hela beställningen via mejl? Jag funderar på att göra en sådan ändring för att klänningen ska passa bättre.
    När jag beställde min klänning via Dino fanns möjlighet att skriva kommentarer i en ruta vid beställningen. Jag skrev mina önskemål om ändringar där.
  • PimPim83
    På landy fanns också en ruta där man kunde lämna kommentarer när man gjorde beställningen.
  • Frullis

Hmmm... Jag tänkte beställa från jjshouse och jag ser ingen sån ruta där...

• daniiel
    Jag skrev in det i beställningen, sedan skickade jag ett mejl efteråt med ordernumret och dubbelkollade så att dom verkligen uppfattade det och båda klänningarna från Dino blev helt rätt :)
  • daniiel
    Miss M skrev 2013-03-12 18:42:55 följande:
    Tack för tipset, har mailat nu!

Då ser jag inte helt fel på bilderna då, skönt att höra med någon mer... 
    Lycka till :) Hoppas dom har något som du tycker om. Ifall ingen av spetsarna du får bild på faller dig i smaken, så fråga efter fler. Dom har många, men skickar oftast bara 4-5 bilder. Och nej, du ser inte fel på bilderna :) hehe
  • Vädur82

Hej daniiel! Slog mig nu att jag frågade dig om du kände till sheshopping men det var ju shopindream.com jag undrade över =) Har du nån erfarenhet av dom!

• daniiel
    Vädur82 skrev 2013-03-14 09:38:51 följande:

Hej daniiel! Slog mig nu att jag frågade dig om du kände till sheshopping men det var ju shopindream.com jag undrade över =) Har du nån erfarenhet av dom!

Den sidan har jag åtminstone hört talas om, men jag kan inte på rak arm säga att jag vet någon som beställt därifrån. Har du googlat och läst några recensioner? Jag hittade ganska blandade, men så brukar det vara. Jag kan varken säga bu eller bä om den sidan, men personligen hade jag inte vågat chansa. Om du väljer att beställa från den sidan, så får du hemskt gärna visa resultatet sen :)
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill