• daniiel

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51

Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • daniiel
    Anjamc skrev 2013-03-30 21:47:55 följande:
    Hej Daniiel

Jag har förälskat mig i denna klänning men vet inte om jag vågar beställa härfårn vad säger du eller vet du nån kina sida jag kan skicka in bilder på klänningen så dom syr den???

www.aliexpress.com/item/Mori-Hot-2013-Whit e-Satin-Appliques-Floor-Length-wedding-dresses/739 433454.html

Hoppas att du kan hjälpa mig

Mvh Anja 
    Hej :)

Vilken fin Mori Lee du har förälskat dig i :) Jag är själv väldigt förtjust i Mori Lees klänningar, så blir alltid lite extra glad när andra också är det ;)

Jag skulle rekommendera att du hör med Landy, Dino och Milly vad det skulle kosta att få den uppsydd. Jag tror att alla tre sidorna skulle kunna göra ett bra jobb :)
  • Anjamc

Tack så mycket, tänkte även höra med jenjenhouse då jag inte riktigt vågar beställa från aliexpress

men har även hittat denna klänningen som jag tror jag är lite mer förälskad i
    så vad säger du om denna o vad tror du att denna underkjolen kommer passa till

www.jenjenhouse.com/se/A-Linjeformat-Hjartformad-Court-Slap-Satin-Tyll-Brollopsklanningar-Med-Rufsar-Spetsar-Parlbrodering-002005317-g5317

www.jenjenhouse.com/se/Underkjolar-Petticoats-037004072-g4072

Tror faktiskt att den är mer jag o den är lite enklare

• daniiel

Ja, dom är ju ganska lika klänningarna, men den ena har bandet i midjan och den andra under bysten, samt att dom är i olika siluett. Jag tror att den där underkjolen kan funka till båda klänningarna :) Om man inte vill ha så mkt vidd i kjolen.

• Ariana

Nu har jag bestämt mig, tror jag. Jag behåller kjolen, fast i en kortare variant och tar bort kristallutsmyckningen och ersätter med ett band under bysten. Eventuellt kommer jag att byta ut det vita bandet mot ett vinrött, men jag tror att jag får lättare att bara sy på ett nytt band om det redan sitter ett än om jag beställer ett löst, vad tror ni? Om jag har förstått det rätt är brush och sweep samma längd på släpet, men olika sidor brukar kalla det olika? Är det något mer jag behöver ange, tror ni? Jag tänkte skriva till Dino, Landy och Milly och fråga om pris och frakt, och då ange att jag vill ha den i ivory och bridal satin (är det vanliga väl?). Behöver jag ange sådant som syns på bilden, tex v-neck, drop waist, lace up. Är det dumt att skriva att jag inte vill ha spets(finns ju ändå ingen på bilden och det är kanske dumt att skriva no lace, de kanske tror att jag inte vill ha lace up?). Usch vilken ångest det är att göra de slutliga valen :D
  • Sara2013

Hej! Jag har beställt denna vackra klänning som kommer i början av juli men jag behöver hjälp med vilka underkjolar jag behöver till den. Tänkte beställa från jjs house. Jag är osäker på hur mycket fluff jag vill ha. Jag gillar båda och tänker nog beställa två underkjolar så att jag kan välja vilken jag gillar mest.

/Sara

• MH2014

Jätte tack Ariana!!
    vet du om det finns nån butik i Sverige som säljer?

• Ariana
    MH2014 skrev 2013-04-01 20:50:19 följande:
    Jätte tack Ariana!!
    vet du om det finns nån butik i Sverige som säljer?
    Det ser inte ut så på deras hemsida, men säker är jag inte. www.allurebridals.com/wheretobuy,&loccountry=SE&locdistance=any&loccategories=195,196,227,197,228,99
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill