• drömmer

Hur gifta oss minnesvärt, men ändå billigt?! Utomlands?!

Vi har fastnat. Från att från början ha tänkt oss ett stort bröllop, ganska kostsamt och med många gäster har vi nu ångrat oss och vill helt annorlunda.

Vi har pratat om att gifta oss utomlands, för att göra det mer speciellt, med våra barn och ev närmsta familjemedlemmar som själva får välja och då bekosta resan. Vi har två speciella datum vi väljer på. Antingen vår förlovningsdag, eller dagen vi träffades på.
    Problemet är dock att pengarna springer ju på iallafall. Egentligen handlar det inte om pengarna i sig, vi har bara kommit till insikten om att vi inte vill lägga så pass mkt pengar på en o samma dag då det finns så mycket mer här i livet vi vill...  Men vill ändå inte lägga multum!

VART kan vi gifta oss ?? (Vi vill inte gifta oss på flygplats) Ge mig tips! Det måste vara barnvänligt då våra egna barn ska med (3 och 5 år) samt att vi ev ska bjuda med våra vittnen och deras barn (4 och 6år)

Hur fungerar det att gifta sig utomlands? Dvs helt från scratch med pappersarbete osv, jag är helt okunnig på det ;). Vill bara ha en enkel ceremoni på stranden, hur hittar man den som då ska viga oss? Utan att vända oss till sk weddingplanners....

• Svar på tråden Hur gifta oss minnesvärt, men ändå billigt?! Utomlands?!
  • msE

Nu vet jag inte om ni tänkt er en kyrklig vigsel eller en borglig, men både svenska ambassaden och svenska kyrkan kan viga er på vissa orter utomlands. Kolla t.ex. på svenska kyrkan i utlandet.

Det kan kanske vara en bra väg att börja för att kunna hitta något lämpligt resmål??

Dom stora charterbolagen har också bröllopspaket vet dock inte pris men kan kanske vara värt att kolla upp??

Sen kan det ju bli speciellt även närmare hemmet också, man kanske bara måste tänka lite utanför lådan som man säger ; )

• Annamolly

Eller ska jag saga: Ni kan gifta er pa sex olika platser i Grekland. :)

• MH2014

Finns så himla fina platser i Sverige att gifta sig på,,eller i Norden. Vet inte vad ni pratar om för årstider...

• drömmer

Mitten på april, eller ev redan i mitten på januari om vi ska chocka folk ;). Dock vill vi åka till ngt varmt, vilket försämrar antalet länder då vi vill gifta oss på riktigt på plats. Är det mer än Spanien och Kanarieöarna som är varmt då?!

Svar på tråden Hur gifta oss minnesvärt, men ändå billigt?! Utomlands?!