• Nynawe

Okonventionell bröllopsfest utan sittning

Hej alla festsugna!

Av olika anledningar så har jag tänkt mig ett bröllopp för närmsta familj och vänner i min/vår hemstad, och sen själva bröllopsfesten för vänner och utvald familj i stockholm.

Brölloppet kommer att bestå av ett mindre sällskap på kanske 20 personer med sermoni (borgeligt) och efterföljande brudskål, fotografering och lunch ev. tal och spex. Kvällen bjuder på drinkbord för vänner och syskon och sen hotell för mig och min M2B.

Tanken är sen att den huvudsakliga festen och budgeten kommer gå till en stor fest för alla våra vänner :D Så nu är vi ute efter en lyxig festlokal i Stockholm, helst med terass om möjligt och fina vyer. Vi kommer alltså inte ha ngn traditionell sittning utan snarare plockmat under dagen/eftermiddagen och sen även vickning mot natten.
    Om vädret tillåter, vill vi att större delen av festen ska vara belägen utomhus för en härlig fest-sommarkänsla :) Med ståbord och eventuellt soffor. Vi vill såklart också ha möjlighet att ha en DJ spelandes hela kvällen till kanske runt 2 på natten. Tror inte man kommer orka så mycket längre om man varit där sedan tidig eftermiddag (15.00 tiden).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-29 11:16
    Nu blev inlägget postat innan jag var klar men hur som helst så min fråga var till er om ni har ngt bra tips på festlokal som kan uppfylla de önskingar jag beskrivit samt om ngn anna har gjort som jag och vet vad detta skulle kunna kosta. Vi har tänkt oss mellan 50 och 70 gäster:
    - Plockmat
    - Alkohol i form av bubbel och 2 drinkbilkjetter (sedan till självkostnadspris alt. om man vi kan ta med oss egen alkohol)
    - Vickning
    - Lokal
    - DJ
    - Festfotograf

Tack på förhand för tipsen!

• Svar på tråden Okonventionell bröllopsfest utan sittning
Svar på tråden Okonventionell bröllopsfest utan sittning