• teddy

Nån som kan göra en cake topper till oss??

Vad jag förstår så finns det flera duktiga tjejer här som kan sånt där med tårtdekorationer! Stämmer inte det?
    Vill nån göra till oss?? :)

Vi är ute efter ett snögubbebrudpar, men kan inte hitta det någonstans! 

• Svar på tråden Nån som kan göra en cake topper till oss??
  • Chicita

Men det borde väl ändå inte vara så svårt att göra med Panduros byggsatser för snögubbar och en bit tyll. Dom har ju till och med mini mini "brudkronor" som man typ kan trä på pennor eller dekorera små askar med.
    Det där fixar ni själva Skrattande 

• daniiel

Jag tänkte på precis samma sak. I den där "byggsatsen" fick man ju med en krona också. Det går ju köpa till såna här www.pandurohobby.se/Katalog/50-Skapa-Dekorera/5060-Dekormaterial/506025-Plast/1/023019-Hattar-28-mm-12-st-svart om man vill ha hatt på brudgummen. Det går ju köpa lösa flörtkulor också om man inte vill köpa en hel sats. Allt sånt bör ju finnas i någon lokal hobbybutik också :)

• Chicita

Precis... och om man vill ha dom lite glittriga och "snöiga så penslar man dom med ett tunnt lager lim och sen rullar man dom i strösocker Glad

• Linnlin

vill ni göra dem ätbara, så använder du marsipan (finns att köpa på ica eller liknande)
    Sen rullar du dem i handen till de glänser.
    Sätt ihop dem med en tandpetare, pensla med äggvita eller ätbart lim (tårtdecor, eller kakburken)
    och så rullar du i strösocker, det blir jätte fint
    Lycka till!

• teddy

Jo, jag tänkte mig väl ätbara...

Men nu har jag ju fått lite tips i alla fall så jag ska kolla alternativen :) 

• Chicita

Om du vill göra marsipan-gubbar så skulle jag tagit en grillpinne i trä och kapat ner lite så den är kanske dubbelt så hög som du vill ha figuren. Sen rullar du "snöbollarna" och monterar på pinnen, den minsta vid "basen" och sen större ju närmare spetsen du kommer.
    Då har du en rejäl pinne att trycka ner i tårtan så att dom står stadigt också Glad 

Svar på tråden Nån som kan göra en cake topper till oss??